Tarlós: Nincs ok a pánikra, feladat még van bőven

Feladat még van bőven, pánikra nincsen ok – mondta a Kossuth Rádiónak a főpolgármester. Tarlós István a közlekedési vállalat helyzetével kapcsolatban arról beszélt, hogy egy csőd szélére került mamutcéget vettek át, amelynek megmentésére már több lépést tettek, de még nem sikerült talpra állítani.

MNO
2011. 08. 15. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még nem járt le a beígért határidő, senkinek nem kell aggódnia, időben megérkezik a BKV állami többlettámogatása – mondta a Kossuth Rádió hétfő reggeli műsorában a főpolgármester. Tarlós a közlekedési vállalat helyzetével kapcsolatban arról beszélt, hogy egy csőd szélére került mamutcéget vettek át, amelynek megmentésére már több lépést tettek, de még nem sikerült talpra állítani. Feladat még van bőven, pánikra nincsen ok – fogalmazott.

A személyszállítási törvény hatályba lépésével különválaszthatják a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrzési feladatokat, és a BKV bizonyos tevékenységeit áthelyezik a Budapesti Közlekedési Központba – közölte Tarlós, aki szeretné elérni, hogy a BKV közös menetrendet és tarifarendszert alakítson ki a Volánnal és a MÁV-val, és részben közös infrastruktúrát is használjanak. Hozzátette: ha ez megvalósul, sikerülhet új alapokra helyezni a fővárosi közlekedési társaság finanszírozását.

A főpolgármester elsődleges feladatnak nevezte a kishajóforgalom visszaállítását a Dunán, amely összefügg a szállodahajók kikötőinek megteremtésével. Tarlós bízik benne, hogy már jövő tavasszal újra megélénkülhet a dunai hajóforgalom. A katamaránok beszerzésével kapcsolatban megjelent hírekre reagálva azt mondta: eddig nem merült fel ilyen megoldás.

Ismét hatályban az Alstom-szerződés

Az Alstomnak elküldött hivatalos értesítéssel újra hatályba lépett a BKV és a francia gyártó közötti szerződés, amelyet a 2-es és 4-es metróvonalra szánt szerelvények gyártására és leszállítására kötöttek 2006-ban.

A metrószerelvények gyártója hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megkapta a BKV-tól a hivatalos értesítését, ezzel a 2006 májusában aláírt eredeti szállítási szerződés – a Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója által aláírt kiegészítésekkel együtt – újra hatályba lépett. Ezután az Alstom azonnal elindítja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyeztetési eljárását – olvasható az Alstom közleményében.

A dokumentumokat Tarlós István és Patrick Kron július 20-án írta alá Budapesten, de szükség volt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) és a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. ellenjegyzésére is. Az NFÜ és a KIKSZ már megadta a jóváhagyást. Az Alstomnak a hatálybalépéstől számított 300 napon belül meg kell szereznie a 2-es metró szerelvényeinek végleges típusengedélyét, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre. A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.

(mr1-kossuth.hu, MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.