Boxer és nindzsakés villant a derekán + Képek

Egy hely, ahol évente közel 10 millió ember fordul meg, és ami Magyarország egyik legbiztonságosabb helye. Azonban előfordul olyan is, amikor valaki egy övcsatnak álcázott boxer és nindzsakés kombinációjával akarja ezt kijátszani.

Durkó Anett
2011. 09. 25. 6:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapest Airport (BA) az utóbbi években több változáson ment át. 2006 januárja óta magánkézben lévő vállalatként működik, emellett – majdnem tizenkét évnyi szünet után – ismét avatóünnepség volt a repülőtéren. Márciusban ugyanis átadták a SkyCourtot, a 2-es terminál új épületét. Talán ennek is köszönhető az, hogy augusztus végéig 5,9 millió utas fordult meg a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Hardy Mihály, a BA Zrt. kommunikációs igazgatója az MNO-nak elmondta, az idei terv a 8,7 millió utas. Hozzátette, a június 1-jétől augusztus 31-ig tartó időszak minden idők legerősebb nyarát jelentette, 2 736 412 utasnyi forgalommal. A 2011-es év eddigi teljes forgalma is példa nélküli a repülőtér történetében: mintegy félmillióval múlja fölül a tavalyi utasszámot, a sokat emlegetett 2007-es év első nyolc hónapját pedig több mint 130 ezerrel.



Trükkös utasok

Ahol ilyen sokan megfordulnak, ott az utasok komoly biztonsági átvilágításon esnek át. Azonban vannak olyanok, akik különböző fegyvereket, vagy annak is használható eszközöket próbálnak meg felcsempészni a gépre. Már egy tíz centiméteres pengéjű konyhai késért, ha „véletlenül” a kézipoggyászban marad, a rendőrség – a légiforgalom veszélyeztetése miatt – lekísérheti az utast a gépről. Azonban a körömollót és a kisebb bicskákat is elveszik. A legmegdöbbentőbb trükk az volt, amikor egy délszláv irányból érkező utas egy övcsatnak álcázott boxer és nindzsakés kombinációját akarta felvinni a gépre, ami szerinte utazásának elengedhetetlen kelléke volt. Azóta ezt a szerkezetet oktatási segédeszközként mutogatják a repülőtéren a biztonsági ellenőrök tanfolyamán – nyilatkozta Hardy Mihály. A kommunikációs igazgató megnyugtatásként elmondta, az ország egyik legbiztonságosabb, legjobban őrzött része a budapesti repülőtér. Ennek a védelme nagyon összetett, egymásra épülő intézkedések védelmi rendszere. Itt minden repülőgép biztonságát egyformán komolyan veszik. Azonban az El Al izraeli, valamint a Delta és az American Airlines gépeinél még a megszokottnál is szigorúbb a biztonsági ellenőrzés.



Ott vagyunk a Top 10-ben

Negyedévente készül Magyarországon egy „titkos” felmérés, amit a GfK Piackutató Intézet végez egy svájci cég megbízásából. A kutatásban a világon több mint 150 nagy repülőtér vesz részt, Európában 52. A vizsgálatban mintegy hatvan különféle kérdés alapján kell az utasoknak minősíteniük a repülőtéri szolgáltatásokat a parkolástól kezdve a biztonsági ellenőrzés udvariasságán át egészen a WC-k tisztaságáig. Az 1-től 5-ig terjedő skálán eddig folyamatosan 3,66 körül teljesített a Budapest Airport, ami egy erős középkategóriának számít Európában. Azzal, hogy átadták a SkyCourtot, 3,97-re vizsgázott a Liszt Ferenc repülőtér, ami az európai Top 10-es listát jelenti. Eddig is magasra értékelték az utasok a repülőtér tisztaságát, most külön dicséretet kaptak olyan – korábban neuralgikusnak számító – területek, mint amilyen az utasbiztonsági ellenőrzés. Hasonlóan jól vizsgázott a repülőtér új éttermi kínálata és a jó vásárlási lehetőségek is.



A repülőtér komoly gazdasági hasznot is generál, hiszen a 12 000 repülőtéri munkahely további 36 000 munkalehetőséget jelent a vonzáskörzetébe tartozó taxisoknak és a szállodákban, éttermekben dolgozóknak. Így elmondható, hogy minden repülőtéri munkahely három továbbit generál a városban.



Többfajta gép is megfordult

A menetrendszerű vagy chartergépek között jelenleg a közel 300 személyt szállító Boeing 767-es és az Airbus A330-as a legnagyobb. Budapesten landolt már a Boeing 747-es Jumbo, amely egyes üléskonfigurációkban akár 450 személyt is tud szállítani. A budapesti reptéren a tipikus két alapgéptípus a Boeing 737-es és az Airbus A320-as, ezek maximum 180 személyesek lehetnek, igaz, ez már a fapados verziókat jelenti. De a reptér akár egyszemélyes kis sportgépek fogadására is alkalmas.



A Budapest Airportról jelenleg 32 légitársaság repül 40 ország 92 városába. London három repülőterére, valamint Németország kilenc városába indulnak Magyarországról a gépek. Több új utazási célpont is nyílt az idén: naponta közlekedik Budapestre Katar fővárosából a Qatar Airways, április óta már az American Airlines is jár New Yorkból, a Jet2.com brit diszkont légitársaság Edinburgh-val, Skócia fővárosával köti össze Budapestet. Rigába indított járatot az airBaltic, és felújította barcelonai járatát a Malév. A BA nem állt le a fejlesztésekkel. Terveikben egy repülőtéri szálloda, a Cargo City megépítése és egy hangszigetelt hajtómű-próbázóhely felépítése is szerepel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.