A fejlesztés eredményeként közvetlen kapcsolat létesül az érintett települések között, s a légvonalban néhány kilométerre lévő települések lakói nem kényszerülnek 40-50 kilométeres kerülőre. Emellett javulnak a kerékpáros turizmus feltételei, és az átjárhatóság vonzó lehet a letelepedők számára is, akiknek az önkormányzat közművesített telkeket kínál – ismertette a községvezető.
A közlekedési beruházás költségeinek 85 százalékát uniós forrásból fedezik, 10 százalékos az állami támogatás, 5 százalék pedig az önkormányzati önrész. A Füles felé vezető, csaknem 3 kilométeres út felújítását az tette szükségessé, hogy szinte már használhatatlan volt.
A felújítás során az út négy méter széles, dupla aszfaltréteget kapott, mindkét oldalán másfél méteres padkával. A kerékpárok mellett személyautók, kisteherautók használhatják, viszont súlykorlátozást vezettek be: 3,5 tonnánál nagyobb járművek nem vehetik igénybe. Az út megépülésével a leendő járási székhely, Sopron kilenc kilométerrel közelebb került a Répce menti településekhez – mutatott rá Dorogi Árpád.
Az önrész a fejlesztésnek ebben az ütemében megoszlott Zsira és Sopronhorpács között, mivel az utóbbi községet is érintette a beruházás.
A magyar–osztrák határtól 500 méterre fekvő Locsmánd felé csaknem egy kilométeres út épül az idén, a fejlesztés második ütemében. Amennyiben a régészeti feltárás nem húzódik el, az átadásra még az év első felében sor kerül – mondta a polgármester.