A politikus szombaton a Bakonyvasút ünnepnapján, Zircen hangsúlyozta: a Cuha-völgy mint természeti érték, a vasútvonal és egyes objektumainak ipari védettség alá helyezése elegendő ok arra, hogy ez a vonal fennmaradjon.
Bödecs Barnabás, a Bakonyvasút Szövetség elnöke elmondta: a térség országgyűlési képviselői és Navracsics Tibor segítségével sikerült olyan megoldást és menetrendet kitalálni, amivel gazdaságosan működtethető a Cuha-völgyi vasút.
Bejelentette: kezdeményezi a MÁV vezetésénél, hogy végezzék el a szükséges fejlesztéseket a Veszprémvarsány–Győrszabadhegy közti szakaszon annak érdekében, hogy az eddigi 60 kilométer/órás sebesség helyett 80 kilométerrel közlekedhessenek a szerelvények, másrészt hogy az esztergomi felújítások miatt felszabaduló korszerű, alacsonypadlós motorvonatokból csoportosítsanak át néhányat ide.
Berki Zoltán, a Bakonyvasút Szövetség ügyvivője azt vetette fel: át kellene világítani azokat a szervezeteket, amelyek a vasútvonalak megszüntetésének terveit készítik.
A Veszprém–Győr vasútvonalon a civil összefogásnak, a kedvező menetrendnek, akcióknak köszönhetően 2010–2011 között 25 százalékkal nőtt az utasforgalom – mondta Ottó Péter, Zirc polgármestere (Fidesz–KDNP) az MTI-nek.
Ottó Péter felidézte: a vonal csaknem elsorvadt, amikor a 2009-ben életbe lépett menetrend szerint Veszprém és Zirc között csak hétvégenként jártak vonatok. A polgármester szólt arról, hogy a civil szervezeteknek köszönhetően az idén április 15-én életbe lépett menetrend nem a minisztériumi tervezet, hanem a Bakonyvasút Szövetség javaslata. A polgármester szerint az utóbbi javaslat az utazási szokásokhoz igazodik és biztosítja a vonal hosszú távú fennmaradását, míg az előbbi elképzelés a vonal megszűnéséhez vezetett volna.