A csütörtökön Rédicsen tartott ünnepélyes avatáson Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a rendkívül leterhelt főút Csorna és Mosonmagyaróvár közötti 33 kilométeres szakaszát néhány hete adták át, Zalában 27 kilométernyi készült most el, s folytatódik a Vas megyei szakaszokon is a kivitelezés, illetve egyes helyeken az építkezés előkészítése.
Az államtitkár reményét fejezte ki, hogy ha a jövő évben bevezetik a használatarányos útdíjrendszert, elterelődhet a forgalom erről a túlterhelt észak–déli közlekedési tengelyről, vagy legalábbis nem nő tovább hatványozottan az ausztriai fizetős utakat elkerülő teherjárművek száma.
Az államtitkár hozzátette: egy település életében nem csupán újraaszfaltozást vagy burkolatmegerősítést jelent egy felújítás, javulnak az ott élők életkörülményei is azzal, hogy járdaszigetek, útpadkák és buszöblözetek is épülnek. Elismerte, hogy elkerülő utakra nagyobb szükség lenne, de az anyagi lehetőségek, a műszaki kívánalmak és a lakossági igények között most erre volt lehetőség.
Elkerülő utat szerettek volna
Horváth Ottó, Zalabaksa polgármestere az avatáson azt mondta, hogy a Magyarország délnyugati szegletében élők jobban örültek volna, ha a településeiket elkerülő utak épülnek, de azért azt is fontos eredménynek tartják, hogy a felújításra sor kerülhetett. Az ország uniós csatlakozása óta ugyanis jelentősen megnövekedett a teherforgalom a főúton, de emiatt járdák és kerékpárutak kialakítására is szükség lenne.
Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: a 86-os főút 38 kilométernyi zalai szakaszából 25 kilométer készült el a szlovén határtól Zalalövő déli határáig, valamint a település északi végétől a vasi megyehatárig tartó két kilométer. A hiányzó, zalalövői elkerülő szakasz előkészítése már folyik, 2014-ben indul a kivitelezése, és 2015-re fejeződik be.
A most átadott zalai szakasz 3458 millió forintba került, kivitelezője a Colas Út Zrt. és a Colas Alterra Zrt. volt. A beruházás 85 százalékos uniós támogatással valósult meg. A kommunikációs igazgató elmondta: a 86-os zalai szakaszán naponta átlagosan 3600 jármű halad át, ennek mintegy 80 százaléka tehergépkocsi.