Mindent bevetnek: országos razzia az utakon

Az év eddig eltelt hét hónapjában a személysérüléses közúti balesetek száma csökkent, a balesetekben meghalt emberek száma azonban emelkedett.

KG
2012. 08. 10. 10:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dandártábornok elmondta, az országos akció célja, hogy a most következő és az ünnepi hétvégét ne lehessen fekete hétvégének nevezni, ahogy az elmúlt hétvégéket, amelyeken számos halálos baleset történt. Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) összesítése szerint az elmúlt hétvégén tizenegy balesetben tizenketten haltak meg.

Az ellenőrzések a legforgalmasabb utakra, a turisztikailag frekventált területekre, a városközpontokra, a szórakozóhelyekre, a városok ki- és bevezető szakaszaira, valamint az üdülőövezetekre koncentrálnak. A dandártábornok a passzív biztonsági eszközök használatára, a sebesség helyes megválasztására is felhívta a figyelmet.

200 sebességmérő az utakon

Beszélt arról is, hogy a rendőrség valamennyi, mintegy kétszáz sebességmérő eszközét beveti az akción. Az ellenőrzés során megállítottak esetében az ittas vezetés kiszűrése érdekében szondáztatnak, továbbá elsősorban a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági rendszerek használatát figyelik.

A rendőrség által gyűjtött előzetes – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2012. január 1. és július 31. között összesen 8233 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, ami 4,5 százalékkal kevesebb a tavalyi 8625-nél. A múlt év első hét hónapjában 319-en haltak meg az utakon, idén 326-an. Valamivel kevesebb, 884-hez képest 879 volt az ittasan okozott balesetek száma.

Gyorshajtás

A balesetek legfőbb okai továbbra is változatlanok: minden negyedik baleset gyorshajtás miatt történik, ezt követi az elsőbbség meg nem adása, illetve a kanyarodási szabályok megsértése. A balesetek 59 százalékát a gépkocsivezetők okozták, bár esetükben a rendőrség megjegyezte, hogy a közúti forgalmon belüli arányuk a legmagasabb. A teherautó-vezetők 9, az autóbusz-vezetők mindössze 1 százalékát okozzák a baleseteknek.

A kerékpárosok, segédmotor-kerékpárosok és motorosok nem fordítanak kellő figyelmet a közlekedési szabályokra, gyakran ittasan közlekednek, és nem használnak védőfelszereléseket – mondta Halmosi Zsolt, aki szerint ők 5 százalékban felelősek a balesetekért.

A dandártábornok nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy a rendőrség átszervezése jegyében elképzelhető-e az, hogy valamelyik, az akcióban részt vevő egységet megszüntetik az akció időtartama alatt. A rendőrség átszervezését firtató további kérdésekre azonban arra hivatkozva nem válaszolt, hogy nem az ő hatáskörébe tartozó témáról van szó.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.