Mindent bevetnek: országos razzia az utakon

Az év eddig eltelt hét hónapjában a személysérüléses közúti balesetek száma csökkent, a balesetekben meghalt emberek száma azonban emelkedett.

KG
2012. 08. 10. 10:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dandártábornok elmondta, az országos akció célja, hogy a most következő és az ünnepi hétvégét ne lehessen fekete hétvégének nevezni, ahogy az elmúlt hétvégéket, amelyeken számos halálos baleset történt. Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) összesítése szerint az elmúlt hétvégén tizenegy balesetben tizenketten haltak meg.

Az ellenőrzések a legforgalmasabb utakra, a turisztikailag frekventált területekre, a városközpontokra, a szórakozóhelyekre, a városok ki- és bevezető szakaszaira, valamint az üdülőövezetekre koncentrálnak. A dandártábornok a passzív biztonsági eszközök használatára, a sebesség helyes megválasztására is felhívta a figyelmet.

200 sebességmérő az utakon

Beszélt arról is, hogy a rendőrség valamennyi, mintegy kétszáz sebességmérő eszközét beveti az akción. Az ellenőrzés során megállítottak esetében az ittas vezetés kiszűrése érdekében szondáztatnak, továbbá elsősorban a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági rendszerek használatát figyelik.

A rendőrség által gyűjtött előzetes – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2012. január 1. és július 31. között összesen 8233 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, ami 4,5 százalékkal kevesebb a tavalyi 8625-nél. A múlt év első hét hónapjában 319-en haltak meg az utakon, idén 326-an. Valamivel kevesebb, 884-hez képest 879 volt az ittasan okozott balesetek száma.

Gyorshajtás

A balesetek legfőbb okai továbbra is változatlanok: minden negyedik baleset gyorshajtás miatt történik, ezt követi az elsőbbség meg nem adása, illetve a kanyarodási szabályok megsértése. A balesetek 59 százalékát a gépkocsivezetők okozták, bár esetükben a rendőrség megjegyezte, hogy a közúti forgalmon belüli arányuk a legmagasabb. A teherautó-vezetők 9, az autóbusz-vezetők mindössze 1 százalékát okozzák a baleseteknek.

A kerékpárosok, segédmotor-kerékpárosok és motorosok nem fordítanak kellő figyelmet a közlekedési szabályokra, gyakran ittasan közlekednek, és nem használnak védőfelszereléseket – mondta Halmosi Zsolt, aki szerint ők 5 százalékban felelősek a balesetekért.

A dandártábornok nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy a rendőrség átszervezése jegyében elképzelhető-e az, hogy valamelyik, az akcióban részt vevő egységet megszüntetik az akció időtartama alatt. A rendőrség átszervezését firtató további kérdésekre azonban arra hivatkozva nem válaszolt, hogy nem az ő hatáskörébe tartozó témáról van szó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.