Elfogadta az új fővárosi taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlés, rögzített hatósági árat vezetnek be, a jövő év szeptemberétől már csak tízévesnél fiatalabb, sárga alapszínű autókkal lehet taxizni. Kötelező lesz a klíma, a bankkártya-leolvasó, és minden kocsiban tilos lesz a dohányzás. A taxitársaságok üdvözlik a rendeletet, a Gazdasági Versenyhivatal szerint azonban a magasan rögzített ár miatt feleslegesen drágul a szolgáltatás.
Tarlós István főpolgármester az M1 Ma reggel című műsorban megjegyezte, hogy a taxitarifákat utoljára 2010-ben rendezték, azóta a közszolgáltatási díjak a többszörösére emelkedtek, a tarifa 18 százalékos emelkedése pedig 13 évre visszaosztva évente 1,5 százalékos emelkedést jelent csupán. „Fekete öves demagógiának” nevezte a díjak emelkedéséről szóló megjegyzéseket, hiszen Európában hazánkban a legolcsóbb még így is taxizni. Elmondta, hogy a megegyezéskor az átállásra szánt rövid idő már nem hangzott el kifogásként. Az egységes arculatra pedig szerinte azért van szükség, mert „tűrhetetlen, ami Budapesten volt: kavalkád, dohányfüstös roncsautók, össze-vissza tarifák”.
Tarlós hozzátette: a taxisok is követelték már a rendet. Kiemelte, hogy a rendelet 2013. szeptember elsejétől lép életbe, az egységes színnek azonban 2014. szeptemberre kell bekövetkeznie. Tehát több mint egy év áll rendelkezésre a sárgára festésre, ami nem kevés – folytatta Tarlós István –, a taxisok nagy része egyetért ezzel. A műszaki paraméterek hatályba lépésének időpontja pedig 2015. június 30-a. A Medián által végzett felmérés alapján a budapestiek több mint 80 százaléka támogatja ezeket a változásokat.
Meglepőnek nevezte a főpolgármester a műsorban a Gazdasági Versenyhivatal által mondottakat, miszerint a magasan rögzített ár miatt feleslegesen drágul a szolgáltatás. „Nem tudom, miért keresnek kínlódva valamit, hogy akadályozzák a rendcsinálást” – fogalmazott Tarlós. Elmondta, hogy kismértékben valóban lesz „kiszorulás”, de a taxisok maguk is kívánják, hogy kevesebb taxi működjön Budapesten. „A számukat nem határozhatjuk meg, erre nincs törvényes alapunk, de a kevesebb taxi önmagában nem baj” – tette hozzá. Jelenleg hatezer taxi működik a fővárosban, a szakemberek szerint négyezer is elegendő lenne – jegyezte meg a főváros vezetője.
Korábban a városháza két személyt biztosított a taxisok ellenőrzésére, „önmaga paródiájává vált az ellenőrzés”, ez most rendkívüli módon szigorodik, valamint „kiterjesztésre kerül” – monda Tarlós. „A rendcsinálás a cél, már korábban kellett volna, de eddig politikai félelemből nem tették meg” – adott hangot véleményének a főpolgármester.