Még így is hazánkban a legolcsóbb taxizni

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletet, Tarlós István ennek kapcsán közölte, „fekete öves demagógiának” tekinti a díjak emelkedéséről szóló megjegyzéseket.

WA
2013. 04. 12. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elfogadta az új fővárosi taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlés, rögzített hatósági árat vezetnek be, a jövő év szeptemberétől már csak tízévesnél fiatalabb, sárga alapszínű autókkal lehet taxizni. Kötelező lesz a klíma, a bankkártya-leolvasó, és minden kocsiban tilos lesz a dohányzás. A taxitársaságok üdvözlik a rendeletet, a Gazdasági Versenyhivatal szerint azonban a magasan rögzített ár miatt feleslegesen drágul a szolgáltatás.

Tarlós István főpolgármester az M1 Ma reggel című műsorban megjegyezte, hogy a taxitarifákat utoljára 2010-ben rendezték, azóta a közszolgáltatási díjak a többszörösére emelkedtek, a tarifa 18 százalékos emelkedése pedig 13 évre visszaosztva évente 1,5 százalékos emelkedést jelent csupán. „Fekete öves demagógiának” nevezte a díjak emelkedéséről szóló megjegyzéseket, hiszen Európában hazánkban a legolcsóbb még így is taxizni. Elmondta, hogy a megegyezéskor az átállásra szánt rövid idő már nem hangzott el kifogásként. Az egységes arculatra pedig szerinte azért van szükség, mert „tűrhetetlen, ami Budapesten volt: kavalkád, dohányfüstös roncsautók, össze-vissza tarifák”.

Tarlós hozzátette: a taxisok is követelték már a rendet. Kiemelte, hogy a rendelet 2013. szeptember elsejétől lép életbe, az egységes színnek azonban 2014. szeptemberre kell bekövetkeznie. Tehát több mint egy év áll rendelkezésre a sárgára festésre, ami nem kevés – folytatta Tarlós István –, a taxisok nagy része egyetért ezzel. A műszaki paraméterek hatályba lépésének időpontja pedig 2015. június 30-a. A Medián által végzett felmérés alapján a budapestiek több mint 80 százaléka támogatja ezeket a változásokat.

Meglepőnek nevezte a főpolgármester a műsorban a Gazdasági Versenyhivatal által mondottakat, miszerint a magasan rögzített ár miatt feleslegesen drágul a szolgáltatás. „Nem tudom, miért keresnek kínlódva valamit, hogy akadályozzák a rendcsinálást” – fogalmazott Tarlós. Elmondta, hogy kismértékben valóban lesz „kiszorulás”, de a taxisok maguk is kívánják, hogy kevesebb taxi működjön Budapesten. „A számukat nem határozhatjuk meg, erre nincs törvényes alapunk, de a kevesebb taxi önmagában nem baj” – tette hozzá. Jelenleg hatezer taxi működik a fővárosban, a szakemberek szerint négyezer is elegendő lenne – jegyezte meg a főváros vezetője.

Korábban a városháza két személyt biztosított a taxisok ellenőrzésére, „önmaga paródiájává vált az ellenőrzés”, ez most rendkívüli módon szigorodik, valamint „kiterjesztésre kerül” – monda Tarlós. „A rendcsinálás a cél, már korábban kellett volna, de eddig politikai félelemből nem tették meg” – adott hangot véleményének a főpolgármester.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.