Sárgák lesznek a taxik Budapesten

A Fővárosi Közgyűlésben arról is döntöttek: 10 évnél nem lehet öregebb egy taxi, ugyanolyan lesz az összes szabadjelző, és dohányozni sem lehet majd a kocsikban.

NT
2013. 04. 09. 16:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közgyűlés keddi rendkívüli ülésén 19 igen, 2 nem és 10 tartózkodás mellett elfogadott rendelet szerint bevezetik a rögzített hatósági árat 450 forintos alapdíjjal, 280 forintos kilométerdíjjal és 70 forintos percdíjjal. A jogszabály szerint a gépjárművek legfeljebb tízévesek lehetnek, tengelytávjuknak legalább 2550 milliméternek, csomagterüknek 430 literesnek, motorjuknak pedig 55 kilowatt teljesítményűnek kell lennie, és teljesíteniük kell az Euro 4-es, 2018-tól pedig az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát.

Akinek a rendelet kihirdetésekor működő taxija nem felel meg a rendeletben előírt egyes műszaki paramétereknek, az 2015. július 1-jéig használhatja a taxiját éves vizsgáztatás mellett, de 2014. szeptember elsejétől csak tíz évnél fiatalabb járművek közlekedhetnek, és sárga alapszínűnek kell lenniük.

További előírás, hogy minden taxin azonos utastájékoztató matricáknak, illetve szabadjelzőnek kell lennie, március 15. és október 15. között működőképes légkondicionáló berendezéssel kell rendelkeznie, október 15. és március 15. között pedig kötelező lesz a téli gumi használata. Minden taxiban dohányzási tilalom lesz, és kötelezővé válik a bankkártyás fizetés lehetővé tétele. A fuvarszervezőkkel szemben pénzügyi alkalmassági feltételeket támasztanak, logójukat a járművekre meghatározott helyen ragaszthatják fel.

Tarlós István főpolgármester a vitában azt mondta, halaszthatatlannak tűnő problémát kell megoldani, és tudható volt, hogy ha egyszer hozzányúlnak a rendelethez, akkor érdekellentétek, feszültségek lesznek. Hangsúlyozta, hogy csaknem két év alatt több mint negyven egyeztetést tartottak, és senkinek nem akarnak kedvezni senki kárára. A fővárosnak egy célja van: a legjobb szándékkel megoldani a problémát. A vitában felszólaló képviselők elismételték azokat az érveket, amelyeket a közgyűlés előtti sajtótájékoztatón hangoztattak.

A rendelet 2013. szeptember elsején lép hatályba. A testület március végén már megtárgyalta a tervezetet, de újabb egyeztetéseket és a beérkezett álláspontok további tanulmányozását tartották indokoltnak, ezért a rendeletről akkor nem szavaztak. A fővárosi taxirendelet-tervezet miatt hétfőn Budapest belvárosában két taxis szakszervezet is demonstrációt tartott.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.