A tanárok szerint kiszámítható volt a töriérettségi

Nem volt váratlan, új elem a történelemérettségi feladatai között, megírhatónak tartották őket intézményvezetők és tanárok.

BuL
2014. 05. 07. 14:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A köznevelési államtitkárság összefoglalója szerint a diákoknak középszinten Nagy Imre és az 1956-os forradalom, a bolsevik diktatúra és a holokauszt témáival, emelt szinten többek között a Rákóczi-szabadságharccal és Klebelsberg Kunó oktatáspolitikájával kapcsolatos feladatokat kellett megoldaniuk a történelemérettségin.

Schmidtné Törő Ágnes, a miskolci Avasi Gimnázium igazgatója az MTI-nek azt mondta: a tanulók szerint nem volt nehéz a feladatsor. Megírható volt, aki tanult, az jól meg tudta írni – idézte az egyik diákot. Az igazgató úgy látja, hogy a korábbi évek érettségi feladatsoránál nem volt nehezebb az idei. „Sok megkönnyebbült diákot láttam a vizsga végére” – jegyezte meg.

Horváth Péter, a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója – tanárkollégáinak tapasztalatait összegezve – azt mondta, hogy nem volt váratlan, újszerű elem a történelem írásbeliben, az pedig helyénvaló, hogy komplexebb feladatokkal is meg kell birkóznia annak, aki jó vagy jeles érdemjegyet szeretne. Hozzátette, hogy a kérdéseket jól megoldhatták a diákok a képzés négy éve alatti jó tanulás és az érettségi előtti ismétlés után, akárcsak hétfőn a magyar nyelvi és irodalmi, kedden pedig a matematikai feladatok zömét.

Szabóné Kiss Ildikó, a debreceni Tóth Árpád Gimnázium igazgatóhelyettese szerint egyelőre nem lehet megítélni, mennyire volt nehéz a diákoknak a történelem feladatsor, de az biztos, hogy a tanulók nagy többsége végigdolgozta a középszinten rendelkezésre álló három órát, amiből azt lehet leszűrni, hogy nem volt könnyű.

Kiegyensúlyozott feladatlap volt az idei középszintű történelemérettségi – mondta a Szegedi Deák Ferenc Gimnázium történelemtanára a vizsga után az MTI-nek. Vágfalvi Zoltán szerint egyensúlyban voltak a történelmi korszakok, viszonylag nagy merítés volt a középszintű érettségi követelményeiből. Azt tapasztalta, hogy az idén elég nagy hangsúlyt kaptak a politikai eszmékkel, ideológiákkal és a közösségi életmóddal foglalkozó feladatok. Fontosnak tartja, hogy megjelent a feladatsorban Közép-Európa története.

Az esszéfeladatokhoz kevés forrás állt rendelkezésre, a diákoknak a megíráshoz nagyban kellett támaszkodniuk a tárgyi tudásukra és a történelmi atlaszra. A tanulók elmondása szerint az idei feladatsor könnyebb volt, mint a tavalyi.

A pécsi Leőwey Klára Gimnázium szaktanárai és érettségiző diákjai változatosnak találták az idei középszintű történelemérettségi-feladatokat. Fábián Éva igazgatóhelyettes, történelemtanár az MTI érdeklődésére azt mondta: a történelemérettségi-feladatok évről évre összetettebbek, és nagyobb gondolkodásra késztetik a diákokat.

Az Oktatási Hivatal közlése szerint középszinten 1275 helyszínen 77 777 diák, emelt szinten 124 helyszínen 6320 tanuló adott számot tudásáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.