A köznevelési államtitkárság összefoglalója szerint a diákoknak középszinten Nagy Imre és az 1956-os forradalom, a bolsevik diktatúra és a holokauszt témáival, emelt szinten többek között a Rákóczi-szabadságharccal és Klebelsberg Kunó oktatáspolitikájával kapcsolatos feladatokat kellett megoldaniuk a történelemérettségin.
Schmidtné Törő Ágnes, a miskolci Avasi Gimnázium igazgatója az MTI-nek azt mondta: a tanulók szerint nem volt nehéz a feladatsor. Megírható volt, aki tanult, az jól meg tudta írni – idézte az egyik diákot. Az igazgató úgy látja, hogy a korábbi évek érettségi feladatsoránál nem volt nehezebb az idei. „Sok megkönnyebbült diákot láttam a vizsga végére” – jegyezte meg.
Horváth Péter, a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója – tanárkollégáinak tapasztalatait összegezve – azt mondta, hogy nem volt váratlan, újszerű elem a történelem írásbeliben, az pedig helyénvaló, hogy komplexebb feladatokkal is meg kell birkóznia annak, aki jó vagy jeles érdemjegyet szeretne. Hozzátette, hogy a kérdéseket jól megoldhatták a diákok a képzés négy éve alatti jó tanulás és az érettségi előtti ismétlés után, akárcsak hétfőn a magyar nyelvi és irodalmi, kedden pedig a matematikai feladatok zömét.
Szabóné Kiss Ildikó, a debreceni Tóth Árpád Gimnázium igazgatóhelyettese szerint egyelőre nem lehet megítélni, mennyire volt nehéz a diákoknak a történelem feladatsor, de az biztos, hogy a tanulók nagy többsége végigdolgozta a középszinten rendelkezésre álló három órát, amiből azt lehet leszűrni, hogy nem volt könnyű.
Kiegyensúlyozott feladatlap volt az idei középszintű történelemérettségi – mondta a Szegedi Deák Ferenc Gimnázium történelemtanára a vizsga után az MTI-nek. Vágfalvi Zoltán szerint egyensúlyban voltak a történelmi korszakok, viszonylag nagy merítés volt a középszintű érettségi követelményeiből. Azt tapasztalta, hogy az idén elég nagy hangsúlyt kaptak a politikai eszmékkel, ideológiákkal és a közösségi életmóddal foglalkozó feladatok. Fontosnak tartja, hogy megjelent a feladatsorban Közép-Európa története.
Az esszéfeladatokhoz kevés forrás állt rendelkezésre, a diákoknak a megíráshoz nagyban kellett támaszkodniuk a tárgyi tudásukra és a történelmi atlaszra. A tanulók elmondása szerint az idei feladatsor könnyebb volt, mint a tavalyi.
A pécsi Leőwey Klára Gimnázium szaktanárai és érettségiző diákjai változatosnak találták az idei középszintű történelemérettségi-feladatokat. Fábián Éva igazgatóhelyettes, történelemtanár az MTI érdeklődésére azt mondta: a történelemérettségi-feladatok évről évre összetettebbek, és nagyobb gondolkodásra késztetik a diákokat.
Az Oktatási Hivatal közlése szerint középszinten 1275 helyszínen 77 777 diák, emelt szinten 124 helyszínen 6320 tanuló adott számot tudásáról.