Tarlós István az átadás alkalmából rendezett sajtótájékoztatón elmondta, hogy az integrált hulladékgazdálkodási rendszer kiépítésének szándéka és célja a fővárosban, hogy lehetővé tegye a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtést. Közölte, több mint négyszázezer szelektív hulladékgyűjtő edény kerül ki Budapest területére. A kék színű tetővel ellátottak a papír, a sárga fedelűek pedig a műanyag és a fém hulladékok gyűjtésére szolgálnak. A főváros számára – a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtésre használatosan – hatvan alternatív üzemű gépjármű készül. A hatvanból már húsz megérkezett – mondta Tarlós István. Hozzátette, a többi negyven októberig megérkezik Budapestre.
Tarlós István közölte, a „célgépek” földgázzal és biogázzal egyaránt működni tudnak. A CNG-üzemű járművek előnyei, hogy olcsóbb az üzemanyaguk, lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátással rendelkeznek, mint az ilyen hagyományos gépjárművek és sokkal csendesebbek is. Hozzátette: jelenleg az országban húsz darab CNG-töltőállomás van, de számuk folyamatosan növekszik. A főpolgármester elmondta, ezek a járművek valamivel drágábbak, mint a hagyományosak, és a karbantartásuk is némileg költségesebb. A közreadott sajtóanyag szerint a hatvan gépjármű 2,87 milliárd forintba kerül. A szinte teljes egészében uniós finanszírozású „házhoz menő” projekt célja egy olyan integrált hulladékgazdálkodási rendszer kiépítése, amely egész Budapest területén lehetővé teszi a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtést, hozzájárulva a fenntartható hulladékgazdálkodás megvalósításához – olvasható a dokumentumban.
A kék és a sárga fedelű hulladékgyűjtő edények kihelyezése már 2013 elején megkezdődött, s jelenleg nyolc fővárosi kerületet (II., VIII., IX., XIV., XVII., XIX., XXII., XXIII.) fed le teljesen. A projekt keretében eddig közel 300 ezer kukát adtak át; a 2014 végéig kihelyezendő összesen 403 ezer új kuka a főváros valamennyi lakója számára lehetővé teszi, hogy már otthonában szétválogassa a papír-, a műanyag és fém-, valamint a kommunális hulladékot.
A hulladékgyűjtő kocsik alvázai IVECO gyártmányúak, a felépítményeket az osztrák Stummer cég gyártotta. A belső égésű motorok hatékonyan, gazdaságosan, környezetbarát módon üzemeltethetők földgázzal vagy akár – megújuló energiahordozóként – biogázzal. A gázüzemű flotta fenntartásának összköltsége a szóban forgó futásteljesítmény mellett 12 százalékkal kisebb, mint a hasonló dízelüzemű járműveké.