Az államtitkár azt mondta: a jogi szakvizsgák technikai lebonyolítása részben olyan adminisztratív feladatokat jelent, amelyet ő nem tart indokoltnak, ebben a körben várhatóan még az év végén rendeleti szinten lesz változtatás. Hozzátette: a tárca kiemelt feladatként tekint az igazságszolgáltatáshoz kapcsolódó képzésekre és minősítésekre, köztük a jogi felsőoktatásra és a jogi szakvizsgáztatásra. Ezzel összefüggésben arról beszélt: a jogi felsőoktatás elmúlt 25 éves eredményei alkalmat adnak arra, hogy a tapasztalatokból következtetéseket vonjanak le, ugyanakkor szerinte a jogi szakvizsgarendszert nem lehet önmagában vizsgálni, azt a jogi hivatásrendek igényeivel is össze kell vetni.
Patyi Gergely szerint a szakvizsgákkal kapcsolatos elképzeléseknél szükségesek a szakmapolitikai egyeztetések és indokolt a jogalkalmazók bevonása. Úgy fogalmazott: a jogi felsőoktatás, az egyetemek, az ügyvédi kamarák, a bíróságok és az ügyészség nélkül a jogi szakvizsgák reformján gondolkodni nem lehet. Hozzátette: a kormányzati ciklus közepére várható, hogy ha szükség van a szakvizsgákkal kapcsolatban tartalmi változtatásra, az ahhoz szükséges javaslatokat megtegyék.
Az államtitkár szükségesnek nevezte az igazságügyi szakértők tevékenységének és működésének áttekintését is, ezt ugyancsak a ciklus első felében tervezik. Az ezt feltáró munka már korábban megkezdődött. Hozzátette: már most látszik, hogy a szakértőkkel összefüggésben is szükséges lehet jogalkotási feladat. Példaként említette annak vizsgálatát, hogy a szakértők feladatjegyzéke a jelenlegi formájában megfelelő-e. Mint mondta, számos jelzés érkezett már eddig is a tárcához azzal kapcsolatban, hogy a jegyzék változtatása szükséges, de az is felmerült, nem biztos, hogy minden egyes szakértőnél indokolt a jelenleg megkövetelt felsőfokú végzettség. Patyi Gergely az órásmestereket és a hangszerkészítőket említette példaként, akiknek a hozzáértése nem feltétlen attól függ, hogy van-e diplomájuk.
A szakértőkkel összefüggésben Patyi Gergely előrevetítette: késő őszre, télre várhatók az első elemzések eredményei, amelyekből látható, hogy milyen feladatokra lehet szükség.