Kész a fonódó villamos, három hét múlva lehet használni

2016. január 16-án megindulhat a villamosforgalom.

MTI
2015. 12. 23. 16:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelenleg pótolják a vonalak rendeltetésszerű használatát nem akadályozó hiányosságokat – például padokat és szemeteseket helyeznek ki –, valamint oktatják az új vonalakon közlekedő villamosok vezetőit. A BKK úgy fogalmazott, hogy a villamoshálózatnak a Széll Kálmán tér felújításával összehangolt, 2014 ősze óta tartó kiépítése „az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb budai kötöttpályás közlekedésfejlesztési beruházása”.

A fejlesztés eredményeként a budai villamosvonalak „több évtized után újra egységes hálózatot alkotnak”, és új, átszállásmentes kapcsolatok jönnek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A megújult vonalakon vadonatúj, akadálymentes CAF villamosok is közlekednek majd.

A korábbi 17-es villamosvonalat egyesítették a 19-es, a 41-es és a 61-es vonallal, így észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jöttek létre. Óbudáról átszállásmentes kötöttpályás kapcsolat épült ki a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé.

A fonódóprojekt keretében nemcsak a villamosvonalakat kötötték össze, de komplexen felújították a meglévő Frankel Leó utcai és Bécsi úti villamosvonalat is a Margit hídtól egészen a Tímár utcáig. A rekonstrukció eredményeként ezen a szakaszon korszerűsödött a vonal áramellátása, a villamospálya teljesen átépült, a Bécsi út és a Frankel Leó utca is új út- és járdaburkolatot kapott, továbbá felújították az ott húzódó közműveket.

A villamosvonal felújítása érintette a környező tereket és zöldfelületeket is. A közúti csomópontok átalakításával az eddig kettéosztott Zsigmond térből egy új, könnyebben átjárható, nagyméretű park jött létre. Városképi elemekkel is gazdagodott a fejlesztési terület: a környéken utcabútorokat és növényeket telepítettek.

A budai fonódó villamos az Új Széchenyi-terv Közlekedés operatív programjának segítségével európai uniós és hazai forrásból épült meg, összesen 15,9 milliárd forintból. A változó villamos- és buszközlekedést a BKK külön közleményében hamarosan részletesen ismerteti – tették hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.