Magyarországon is érezhető a Black Friday hatása, az akciók vonzása azonban kora délutánig nem volt olyan erős, hogy kiforgassa az embereket önmagukból – erre jutott munkatársunk, aki három bevásárlóközpontba látogatott el, hogy felmérje a helyzetet. Nyitás előtt ugyan még nem voltak kígyózó sorok a boltok előtt, a nap előrehaladtával azonban rohamosan nőtt az akciókat keresők száma. Míg a Duna Plázában tíz és tizenegy óra között még csak a Media Marktban voltak többen mint egy átlagos hétköznapon, fél tizenkettőtől negyed egyig a Westenben már hétvégi forgalom volt, s egy óra után az Árkádban már szinte a karácsony előtti napokhoz hasonított érzésre. A legnagyobb tumultus minden esetben a műszaki cikkeket árusító boltoknál volt tapasztalható, azon belül is a kávégépek, televíziók és számítógépek környékén. Elektromos borotvát 90 helyett 74 ezerért, porszívót 32 helyett 25 ezerért, notebookot 139 ezer helyett 100 ezerért lehetett hazavinni, de az is jól járt, akinek a szíve vágya egy villanófényes szőrtelenítő készülék volt. Ez utóbbit ugyanis 70 ezer helyett már akár a minimálbér körülbelül feléért, 58 ezerért haza lehetett vinni. A drágább holmik esetén a 10-20 ezret lehetett megspórolni, míg ruhaneműknél a húszezernél többe kerülő daraboknál körülbelül hétezret, míg a tízezer forint alattiakból 2-3 ezer forintot engedtek el az üzletek. Noha rengeteg volt az érdeklődő a boltokban, sokan kevesellték a leárazás mértékét és az akciós termékek számát is. Tény, hogy magából a Black Fridayt hirdető feliratból jóval több volt, mint kedvezményes áron megvásárolható áruból. Az Árkádban egy férfi telefonon magyarázta „anyjuknak”, hogy a kinézett műszaki cikk sajnos húszezerrel kevesebbért is sok.
Vörös és fekete
Nem lehet tudni, hogy pontosan honnan ered az 1960-as évekből származó Fekete Péntek elnevezés. Egyes elképzelések szerint azon alapszik, hogy a kereskedések a könyvelésben a kiadásokat vörössel, míg a bevételeket fekete tintával jegyezték be, s innentől számíthattak az üzletek arra biztosan, hogy az utóbbiak összességben meghaladják az előbbiekét. Black Fridayt az elmúlt években egyre több országban tartanak, Európában például körülbelül 2010 óta bevett szokás. Jelentős különbség ugyanakkor, hogy míg Magyarországon munkanapra esik az akció kezdete, az Egyesült Államokban több államban is munkaszüneti napnak tekintik ezt a dátumot. Így az ottani az üzletek, hogy maximalizálják a bevételeiket, már sokszor hajnalban nyitnak. Az akciók hatalmas tömegeket vonzottak s 2006 óta a Wikipedia szerint 7 esetben vezetett halálhoz és 98 esetben sérülésekhez a leértékelt termékekért folytatott küzdelem. Erről számos a közösségi oldalakon elérhető felvétel is tanúskodik. A Walmartban 2013-ban televíziós készülékekért váltak ön- és közveszélyessé az emberek.