A kora este Budapestről induló EuroCity vonattal könnyen ki lehet jutni Bécsbe, hogy onnan az EuroNight járattal másnap reggelre már Velencében legyen az utazó. Ez a remek kaland pár hete a szokásosnál jobban bevéste magát Erikáék emlékezetébe, a velük szomszédos fülkében ugyanis bűncselekmény történt. A fiatalasszony és unokanővére nem hálókocsiban, hanem egy hatszemélyes ülőkabinban utazott, az ajtajuk elvileg zárható volt. Csakhogy ha valaki úgy akarja, akkor kívülről is ki tudja nyitni. A szomszéd fülkében utazók sokáig égették a lámpát, volt náluk laptop is, be lehetett hozzájuk látni. Idővel lekapcsolták a fényt, nyugovóra tértek. Erikáék ekkor fura alakokat láttak a folyosón: hozzájuk is benéztek, de az ajtót nem nyitották ki, vagy legalábbis nem vették észre. Egyedül az volt nekik gyanús, hogy a férfiak egyből továbbálltak, amint fölnéztek rájuk. Unokanővére még annyit látott, hogy az egyik alak a szomszédos ajtónál picit leguggol – akkor nem feltételezett komolyabb dolgot, csupán furcsállta a mozzanatot, utólag viszont már azt gondolja, az illető vélhetőleg akkor használhatta az altatógázt. A fiatalasszony ilyen esetnek tíz évvel ezelőtt áldozatként maga is részese volt: akkor arra ébredt, hogy utastársaihoz hasonlóan erősen fáj a feje. Nála nem voltak komolyabb értékek, viszont a mellette ülő két lányról levágták a keresztpántos táskákat.
Mint ahogy arról az Indóház vasúti magazin beszámol, az altatógázos vonatrablások már a kriminalisztika történetébe is bevésték magukat: 1996 novemberében az előbbieknél lényegesen durvább módon rabolták ki a Dacia expresszt. A járatot Újszász és Tápiógyörgye között a nyílt pályán fosztották ki oly módon, hogy altatógázt juttattak szellőzőrendszerébe, majd amíg mindenki aludt, kirabolták a kupékat. A rablók a vészféket meghúzva próbáltak elmenekülni, a rendőrség végül kilenc gyanúsítottat tartóztatott le. Ilyesmi a norvég vasúton is előfordult, pedig a skandináv állam az egyik legbiztonságosabb ország Európában. Ezekhez képest a mostani elkövetők igazán kispályások.