Orbán Balázs: A kormány már dolgozik a második családvédelmi akcióterv előkészítésén

A babaváró támogatást csaknem 48 ezer pár igényelte összesen 356 milliárd forint értékben, az autóvásárlási támogatást 19 ezren kérték, több mint 4 milliárd forint értékben.

Forrás: MTI2019. 11. 13. 22:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már dolgozik a második családvédelmi akcióterv előkészítésén a kormány, amelynek célja, hogy a lehető legtöbb eszközzel segítse a fiatalok életkezdését, a családalapítást és a gyerekvállalást – mondta a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára szerda este Budapesten.

Orbán Balázs a Három királyfi, három királylány mozgalom által odaítélt Az év családbarát vállalata 2019 díjak átadásán elmondta, a kormány eddig is számos olyan intézkedést hozott, amely a családalapítást és a gyermekvállalást segíti. „Számunkra a gyermek az első” – hangsúlyozta.

Hozzátette: 2017-ben bevezették a családi adórendszert, megduplázták a kétgyermekes családok adókedvezményét. Elindították az otthonteremtési programot és bevezették a gyed extrát. Orbán Balázs közölte: szeptember végéig 117 ezer család igényelte a családi otthonteremtési kedvezményt (csok). Ez – az átlagos gyerekszámmal kalkulálva – csaknem félmillió embert jelent – mutatott rá.

A babaváró támogatást csaknem 48 ezer pár igényelte összesen 356 milliárd forint értékben, az autóvásárlási támogatást 19 ezren kérték, több mint 4 milliárd forint értékben.

Orbán Balázs kiemelte azt is, hogy a 2020-as büdzsé a családok költségvetése lesz. A családok támogatása csaknem 2228 milliárd forintra nő, így mintegy 2,5-szerese a 2010-es összegnek.

Hangsúlyozta azt is, a kormányzati szándék mellett a cél eléréséhez partnerekre van szükség a piaci szektorban. Ezért is fontos, hogy ne csak a szavak szintjén emlékezzünk meg azokról a cégekről, amelyek valóban tettek azért, hogy alkalmazottjaik könnyebben alapíthassanak családot – tette hozzá államtitkár.

Skrabski Fruzsina, a mozgalom elnöke arról beszélt, hogy „a családbarátság nem kéne, hogy csoda legyen”, mindenki olyan munkahelyen szeretne dolgozni, ahol otthon maradhat a beteg gyermekével és elmehet nyugodtan nyaralni a családjával. Ezek az alapvető igények magától értetődőnek tűnnek, mégis nagyon kevés cég tartja tiszteletben – mondta, hozzátéve, hogy a gálán megjelent cégek ezek közé tartoznak.

Az év családbarát vállalata 2019 címet egy reklámügynökség és két bank nyerte el.

A címet kisvállalati kategóriában a McCann Erickson Budapest reklámügynökség kapta személyes élethelyzetekre szabott támogatási rendszeréért. Középvállalati kategóriában a Commerzbank Zrt. nyerte el családokat segítő innovatív intézkedéseiért, amelyek része a karácsonyi bevásárlások idején adott egész napos gyermekfelügyelet és a visszatérő kismamáknak biztosított próbamunka lehetősége. Nagyvállalati kategóriában a Citi Magyarország részesült elismerésben a gyermektől a nagyszülőkig mindenkit megszólító, személyre szabott intézkedéscsomagja kialakításáért.

A gálán a fődíjak mellett átadták a Családbarát vállalat címeket is. Az elismerést olyan cégek kapják meg, amelyek már régóta elöl járnak a családbarát gyakorlatok megvalósításában, illetve előző években már részesültek Az év családbarát vállalata díjban. Külön szakmai kiemelést kapott a Diageo és a Philip Morris cég, amelyeknél a gyermek születése után a szülők extra szabadságot vehetnek igénybe.

A Kopp Mária által 2009-ben alapított Három királyfi, három királylány mozgalom a kitüntetéseket 2013 óta adományozza olyan cégeknek, amelyek a munka és a magánélet egyensúlyának támogatásával hozzájárulnak a családbarát szemlélet erősítéséhez, megkönnyítve ezzel a gyermekvállalást.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.