Dúl a háború a terepmotorosok és az erdőket védő természetvédelmi őrszolgálat, illetve a rendőrség között. A motorosok szerint nincs alkalmas kijelölt terület, ahol zavartalanul hódolhatnának szenvedélyüknek. Az erdőőrök és a túrázók viszont azt nehezményezik, hogy a sportmotorok hangja megzavarja az erdő nyugalmát, az erdei állatokat, s mivel nem csak a turistaösvényeket használják, tönkreteszik a természetes növényzetet is.

A 2020. július elején megújult erdőtörvény értelmezése szerint természetvédelmi oltalom alá nem eső erdőben is tilos közlekedni kvaddal, terep-motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral. Csak az erdészeti vagy jogosult erdészeti szakszemélyzet – az őrszolgálat tagjai – használhatnak az erdőkben közúti forgalomba helyezett, érvényes műszaki vizsgával rendelkező legfeljebb ötszáz köbcentiméter hengerűrtartalmú motorkerékpárt munkavégzés céljából. A nemzeti parkok területére ez a jogszabály fokozottan érvényes az állat- és növényvilág megóvása miatt. A bükki és a főváros környéki területeken rengeteg a probléma a motorosokkal, akik többsége speciális, közúti közlekedésre alkalmatlan, vizsga nélküli sportgépekkel veri fel az erdő nyugalmát. A Duna–Ipoly Nemzeti Park területén – amely Magyarország leggazdagabb élővilágú nemzeti parkjainak egyike –, a pilisi és börzsönyi erdőkben már a Készenléti Rendőrség segítségét kellett igénybe venni a tilosban motorozók megállítására.
A Duna–Ipoly Nemzeti Park területe a Pilis-, a Visegrádi- és a Börzsöny-hegységeket, az Ipoly-völgy Hont és Balassagyarmat közötti szakaszát és a Szentendrei-sziget egyes területeit foglalja magában – magyarázta a Magyar Nemzetnek Kiss Csaba természetvédelmi jogi szakértő. Szavai szerint hat természetvédelmi tájegység 22 természetvédelmi őrkerületében 36 őr ügyel a területre. A 13 ezer négyzetkilométernyi területű parkban egy természetvédelmi őrre átlagosan 376 négyzetkilométer működési terület jut, ez akkora, mint egy kisebb rendőrkapitányság illetékességi területe, nagyon nehéz vigyázni az erdőre, a természetre – mutatott rá.