Közel tízmilliárddal drágul a metrófelújítás

A Lánchíd-rekonstrukció jelentős drágulása után a metrófelújítás esetében is közel 10 milliárdos áremelkedést hagytak jóvá Karácsonyék.

2020. 12. 23. 13:54
null
Budapest, 2020. október 22. A megújult Népliget állomás a 3-as metróvonal felújított déli, a Nagyvárad tér és Kõbánya-Kispest közötti szakaszának átadásán 2020. október 22-én. Fotó: Máthé Zoltán Forrás: MTI/Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb fővárosi beruházás drágult jelentősen. Míg a múlt héten a Lánchíd felújítására ötmilliárd forinttal drágább ajánlat futott be annál, mint amit még Tarlós István korábbi főpolgármester elutasított, addig kedden

a BKV írt alá egy olyan szándéknyilatkozatot a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, amelyben a 3-as metró középső szakaszának alagút felújítására 9,1 milliárd forint többletköltség elszámolását hagyták jóvá

a 2017-ben kötött, 48 milliárd forint értékű szerződésben foglaltakhoz képest. A közlemény szerint a beruházás összességében 9,5 milliárd forinttal drágul, és január 11-én kezdődnek a munkálatok.

– Csodálkozik e valaki azon, hogy újabb fővárosi beruházás drágul jelentősen Karácsony „tűzbetennémakezem” Gergely főpolgármester regnálása alatt.

Égető a kérdés, mi történt, hogy a BKV eddig nyolcmilliárd forint többletköltséget tartott indokolhatónak, most mégis újabb másfél milliárddal többet fizetnének,

hogy a Swietelsky folytassa a hármas metró felújítását. Miközben Karácsony Gergely szinte naponta siránkozik és mutogat másra, hogy mit miért nem tud megcsinálni, hogy miért nincsen pénz semmire, közben csak úgy repkednek ki a többlet milliárdok, a Lánchídra ötmilliárd, itt pedig újabb másfél milliárd! – jelentette ki lapunknak Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatóságának fideszes tagja a jelentős drágulással kapcsolatban.

Karácsonyék közel tízmilliárddal drágábban újíttatnák fel a 3-as metró alagútját

Mint arról korábban beszámoltunk, tavasszal feneklettek meg a tárgyalások a beruházással megbízott Swietelsky Vasúttechnikai Kft.-vel, miután utóbbi 18,4 milliárd forintnyi többletköveteléssel állt elő. A BKV kicsúszott a megállapodásra rendelkezésre álló, október végi határidőből is. Jelenleg a 3-as metró állomásainak a felújítása zajlik, és jelentős költségnövekedést okozhat, ha az alagútrekonstrukció nem történhet ezzel párhuzamosan.

A 3-as metró felújításának végső dátuma 2023 márciusa, ami a világjárvány miatt várhatóan júniusra módosul, s ezt a határidőt pedig rendkívül fontos tartani, különben vissza kell fizetni a projektre felvett 172,7 milliárd forint EU-s támogatást. Összességében a beruházás az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül 217,4 milliárd forintba kerül, s az uniós forrásokon felüli 44,7 milliárdot a költségvetés finanszírozza.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.