Torzó maradhat sok kerületi beruházás

Úgy tűnik, a főváros mellett a baloldali önkormányzatok sem tudják tartani a lépést a kormánypárti vezetés által megkezdett beruházásokkal. Lejárt támogatások, csökkentett műszaki tartalmak, megtorpant projektek és elbaltázott fejlesztések jellemzik az előző ciklusban fedezettel rendelkező és jóváhagyott budapesti elképzeléseket.

2021. 01. 13. 9:44
Budapest, 2020. augusztus 27. A Széna tér részletének látványa a Széllkapu park kilátó-teraszáról. A téren éppen áthalad a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyik modern CAF-villamosa. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A II. kerületben immár második éve csúszik a Széna tér felújítása, a ­2019-es önkormányzati választást követő áttervezés után, három ütemben valósul meg a beruházás. Láng Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakciójának vezetője lapunknak korábban úgy fogalmazott: nem számítottak arra, hogy ekkora szakmai hiányosságokkal kezdenek el tevékenykedni a fővárosnál.

– Azt megértem, hogy mindent másképpen akarnak csinálni, de se kellő szakértelmük, se tapasztalatuk, se kreati­vitásuk nincs. A Széna térnél az előző ciklusban negyven év után elértük, hogy elkerüljön onnan a távolságibusz-pályaudvar. Volt egy koncepciónk arról, hogyan lehet a teret megújítani, méltó emlékhelyet kialakítani az 1956-os forradalom hőseinek és egyben közösségi célú zöldfelületeket létrehozni. Az új vezetésnek azonban a Széna térről az volt az első gondolata, hogy a régi terveket át kell írni – sorolta a nézetkülönbségeket Láng.

– A környéken élőket legfeljebb az vigasztalhatja, hogy a Margit körút túloldalán a kormány eközben átadta a megújult és Európában egyedülálló Millenáris Széllkapu parkot.

Az új fővárosi vezetés mindent támadó, elvtelen és öncélú hozzáállását egyébként az is jól mutatja, hogy a hatalomra kerülésük utáni egyik első nyilatkozatuk fő üzenete az volt, micsoda elhibázott beruházást valósít meg a kormány a Széllkapu kialakításával, és ők azért fognak dolgozni, hogy ilyenek ne történhessenek. Az viszont igaz volt Karácsonyék állításában, hogy mindent megtesznek az ilyen beruházások ellen. Legalábbis semmit nem tesznek azért, hogy megvalósulhassanak

– szögezte le a fővárosi frakcióvezető.

Józsefvárosban továbbra is ponyva fedi a legendás Corvin Áruház patinás épületének a homlokzatát, mindezt úgy, hogy Kocsis Máté, a kerület kormánypárti országgyűlési képviselője a felújításra kilobbizott háromszázmillió forint kormányzati támogatást. A józsefvárosi önkormányzat fél éve lapunknak megerősítette:

rendelkezésre áll a forrás, az önkormányzat és a beruházó között az egyeztetés folyamatban van. Az időhúzással az a probléma, hogy ha az önkormányzat nem használja fel a támogatást, az visszavonásra kerülhet.

Ez utóbbira példa a káptalanfüredi gyermeküdülő ügye. Pikó András baloldali polgármesternek határidő-hosszabbítási kérelmet kellett benyújtania az Emberi Erőforrások Minisztériumához, hogy az 1,7 milliárd forintos támogatás továbbra is elérhető legyen. Ám Pikó lecsökkentette a műszaki tartalmat, amit a minisztérium nem tudott támogatni. Továbbra is meg kell építeniük a játszóteret, a kertben a tanösvényt, a közösségi épületet, a sportpályákat és a fűtésrendszert. Amennyiben a polgármester erre nem hajlandó, félbemaradhat a beruházás.

A Baranyi Krisztina vezette Ferencvárosban a József Attila-lakótelepi közösségi ház felújítását halasztották el. A polgármester maga utasította vissza a támogatást, mert másra szerette volna felhasználni, de arra nem volt lehetőség.

Pestszentlőrincen új sportcsarnok építését kezdte meg Tarlós István korábbi főpolgármester és Ughy Attila korábbi kerületi vezető Budapest Airport Aréna néven. A beruházásra adott volt a forrás, a kivitelező megkezdte a munkát, ám az építkezés megtorpant a Szaniszló Sándor (DK) által vezetett XVIII. kerületben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.