Emellett – fontos hozzátenni – a Civil Közoktatási Platform üzenetei nem maradtak az osztálytermeken kívül. Erről a Norvég Alap az Emberség Erejével Alapítványnak nyújtott támogatásán keresztül gondoskodott. A Nyirati András vezette szervezetnek 2015. április 1. és 2016. április 30. között futott egy programja, amelynek célja az „emberi jogi nevelés integrálása a közoktatásba”.
A Norvég Alaptól 11 477 eurót, valamivel kevesebb mint 4,5 millió forintot kaptak rá, s így készülhetett el többek között az „egyMÁStan” című óraterv-gyűjtemény, amely különös hangsúlyt helyez arra, hogy a gyakorlat alkalmával a diákokat cselekvésre ösztönözze.
A CKP bemutatásánál pedig az irány is könnyen kijelölhető, hiszen a platform tagszervezetei közé tartozik például az erősen „átpolitizált” tanulók gyűjtőhelye, a Független Diákparlament.
A közérdekű adatigénylések portálja végül rámutatott: csakugyan minden mindennel összefügg, ugyanis
a Humán Platform szervezetfejlesztésének köszönhetően jöhetett létre és erősödhetett meg a Civil Közoktatási Platform, amelynek akcióit alapjogi szempontból az EKINT vette oltalmába, miközben az Emberség Erejével Alapítvány az „egyMÁStan”-nal betört a tantermekbe – ami nem jöhetett volna létre a Norvég Alap támogatása nélkül.
Borítókép: pedagógussztrájk 2022-ben (Fotó: Katona Vanda/Magyar Nemzet)