A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024-es kutatása kimutatta, hogy a gyermekes családok lényegesen többet költenek hírközlési szolgáltatásokra, mint a gyermektelen háztartások. Egy átlagos magyar család havonta körülbelül 24 ezer forintot fordít ilyen jellegű kiadásokra, de a gyermeket nevelők esetében ez az összeg gyermekenként további 3400 forinttal növekedhet.
A felmérés szerint a különbség legfőbb oka, hogy a gyermekes háztartások jóval több szolgáltatást használnak. Míg a hagyományos televíziószolgáltatás országosan 90 százalékos lefedettséggel bír, addig a gyermekes háztartásokban ez szinte teljes. A streamingszolgáltatásoknál még élesebb a különbség: a gyermektelen háztartások mindössze 18 százaléka használja, míg a két- vagy többgyermekes családok 69 százaléka rendszeresen néz Netflixet vagy Disney+-t.
A gyermekek életkora szintén meghatározó tényező a hírközlési kiadásokban. A mobiltelefon-használat hatéves kor alatt alig jellemző, 12 éves korra viszont szinte minden gyermek rendelkezik saját készülékkel. A legtöbb szülő feltöltőkártyát választ a kisebbeknek, mivel ennek költségei könnyebben kontrollálhatók: átlagosan havi 4300 forinttal növeli a család kiadásait. Ezzel szemben a havidíjas előfizetések átlagosan 6400 forintba kerülnek, ami még mindig alacsonyabb, mint a felnőttekre jellemző 8200 forintos havi díj.
Az NMHH szerint a családi csomagok segíthetnek a költségek mérséklésében, akár havi 1600 forint megtakarítást is hozhatnak. Bár a családtagok közti ingyenes hívások korábban komoly előnynek számítottak, a korlátlan belföldi híváslehetőségek elterjedésével ez a funkció háttérbe szorult.