A késlekedés miatt bedőlhet a 3-as metró felújítása

Nyolc hónap volt rá, de már csak kilenc nap maradt, hogy tető alá hozzák az M3-as metróvonal alagút-felújítási szerződésének meghosszabbítását. A projekt jókora késedelme a megrendelő BKV-n kérhető számon, ám a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. többletköltség-követelése is túlzó lehet.

Forrás: Világgazdaság2020. 07. 15. 7:49
null
Rövid időn belül klimatizálhatók a szerelvények Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hároméves csúszásban van az M3-as metróvonal felújítása – erről a beruházásra rálátó források beszéltek a Világgazdaságnak. A késedelem most a kék metróvonal 17,3 kilométer hosszú alagútjának munkálatai kapcsán okoz súlyos problémát, az erre kötött szerződés hatálya ugyanis július 24-én lejár, a meghosszabbításról pedig a megrendelő BKV Zrt. és a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. eddig nem tudott dűlőre jutni. Erre okvetlenül szükség lenne, mivel az alagutak rekonstrukciójának műszaki tartalma távolról sem valósult meg az elmúlt szűk három évben: a BKV még 2017. szeptember 4-én írta alá a vonatkozó megállapodást a vállalkozással nettó 47,8 milliárd forint értékben.

A legfőbb ok, hogy a projektben tetemes időveszteség halmozódott fel az M3-as húsz állomásának felújításáról szóló közbeszerzési eljárások során. Ezekből három van: az északi – ennél nem volt csúszás –, a déli és a középső szakasz, az utóbbit például tavaly november 27-én szignózták.

Ezekkel szorosan összefüggnek az alagútban zajló munkálatok, mivel egy részükre csak az adott állomás felújításával egyidejűleg kerülhet sor, vagyis a Swietelsky csak abban az esetben tud érdemi munkát végezni, ha már a kiválasztott állomásépítő cég is dolgozik a területen.

Mivel ez a déli szakaszon az egész szakaszra nem adott, a középső szakasz esetében pedig végképp nem – a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokat csak a hét végén zárták le –, értelemszerűen a Swietelsky sem tudott haladni a maga megbízásával.

A csúszáshoz hozzájárult még a déli szakasz állomásainak előre nem tervezett azbesztmentesítése és a módosult követelmények, mint például a felvonók beépítése – olvasható a Vg.hu oldalon.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.