Fürjes Balázs: Nincs dugódíj, enélkül is lehet élhető a főváros

A cél az, hogy minél kevesebb autó lépje át a város és a belváros határát, ehhez azonban nem kell dugódíjat bevezetni – fogalmaz Twitter-üzenetében Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Szerinte több megoldás is segítheti a változást.

Magyar Nemzet
Forrás: Twitter2021. 01. 23. 16:25
FÜRJES Balázs
Budapest, 2018. december 19. Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, a bírálóbizottság elnöke beszél a Budapest Déli Városkapu nemzetközi tervpályázat eredményhirdetésén a Budapesti Városháza dísztermében 2018. december 19-én. A Duna, a Rákóczi híd, a Könyves Kálmán körút, a Soroksári út és a Weiss Manfréd út által határolt, mintegy 135 hektáros területen 12 ezer egyetemi hallgatónak szánt diákváros, valamint nemzetközi rangadók megrendezésére alkalmas sportlétesítmények épülnek. MTI/- Fotó: -
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány az adócsökkentésben hisz, és az emberekre bízza, hogy mivel szeretnének közlekedni – ezt egy, a napokban közzétett Twitter-posztjában jelentette ki Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Karácsony Gergely és kabinetfőnöke, Balogh Samu megtévesztő nyilatkozataira válaszolva.

Fürjes Balázs szerint észszerű eszközökkel is el lehet érni, hogy csökkenjen Budapest forgalmi terhelése
Fotó: archív/MTI

A városvezetés és az államtitkár közötti vita a Duna dél-budapesti szakaszára tervezett Galvani híddal kapcsolatban erősödött fel. A kormányzat által megálmodott új Duna-híd építésének éppen az volna a célja, hogy levegye a város belsőbb területeiről az autós terhelés jó részét. A városvezetés mégis minden eszközzel igyekszik gátolni a projekt megvalósulását. A legutóbbi – teljesen alaptalan – vád az volt, hogy a kormány úgy számította ki a híd megépülése után várható forgalmi hatásokat, hogy abba belekalkulálta a dugódíj bevezetését is. Magyarán, hogy nem maga a híd okozná a belvárosi forgalomcsökkenést, hanem a közben bevezetett dugódíj.

Erre válaszul ezt írta legújabb tweetjében Fürjes Balázs:

Zárjuk le a vitát megegyezéssel: nincs dugódíj

Az államtitkár hozzáteszi, a cél továbbra is az, hogy minél kevesebb autó lépje át a város, illetve a belváros határát, de ezt más eszközökkel is el lehet érni: jó tömegközlekedéssel, a hiányzó peremhidak és külső utak megépítésével, a P+R hálózat fejlesztésével.

[embed]https://twitter.com/BalazsFurjes/status/1352900589034864642[/embed]

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.