Igazolják a kormány oktatási intézkedéseit a PISA-eredmények, a legutóbbi nemzetközi mérésen ugyanis minden területen javítottak a magyar diákok a korábbi teljesítményükön.
Ismert, a PISA-mérésen háromévente vizsgálják a 15 éves tanulók szövegértési, matematikai és természettudományos tudását, a felmérésbe ezúttal 79 ország kapcsolódott be.
– Magyarország eredménye megközelíti a világ legfejlettebb országait tömörítő OECD átlagát, mely a szövegértésben 487, a matematika és a természettudomány területén 489 pont; a magyar tanulók teljesítménye csak 1-2 százalékkal marad el ettől – közölte az eredmény kapcsán az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), hozzátéve: Magyarország a résztvevő 79 országból a szövegértés területén a 29-38. helyet (2015: 35-47. hely), a matematika területén a 31-37. helyet (2015: 35-39. hely), a természettudomány területén pedig a 29-34. helyet (2015: 34-39. hely) érte el.

Fotó: Havran Zoltán
Szövegértésben a korábbi 470 helyett 476 pontot sikerült összegyűjteni, matematikából 477 helyett 481 pontot, a természettudomány területén pedig 481 pontot értek el a magyar tanulók a 2015-ös 477-hez képest.
Mindez azt jelenti, hogy szövegértésben Olaszországgal állunk egy szinten, némileg elmaradunk Ausztriától, néhány ponttal megelőzzük viszont Luxemburgot. Matematikából Spanyolországéval egyezik meg az eredményünk, a természettudomány területén pedig két ponttal bizonyultunk gyengébbnek a spanyoloknál, ugyanakkor három ponttal jobban szerepeltünk Oroszországnál és 13 ponttal jobban Olaszországnál.
A szomszédos államok közül – társadalmi, anyagi helyzetünknek megfelelően – Ausztria (bár ők mindhárom területen romlottak) és Szlovénia eredménye jobb lett a magyarnál, Horvátország szövegértésből, Szlovákia pedig matematikából ért el nálunk néhány ponttal jobb eredményt. Szerbia, Románia, Ukrajna minden mutatója érdemben gyengébb a miénknél. Összességében a diákjaink mostani eredménye megfordítja az elmúlt évek negatív trendjét, 2009 óta ugyanis minden teszt egyre rosszabbul sikerült. Egészen mostanáig.