Bár az FKF kérdésünkre többször is tagadta, hogy az idén folytatódnának a tavaly november végén megkezdett elbocsátások, lapunk első kézből értesült arról, hogy az elmúlt napokban is számos dolgozót küldtek el, és az átszervezéssel párhuzamosan tovább zajlanak a kirúgások.
Nem egészen három hónap alatt több tucat munkatársat bocsáthattak el, március végéig ez a szám pedig könnyen megduplázódhat.
Korábban megírtuk, hogy az elbocsátásokkal kapcsolatos tervekről nemcsak hogy tudott a Karácsony Gergely vezette főváros, hanem egy belső levél tanúsága szerint egyenesen utasították az FKF vezetését, hogy a felmondásoknál ügyeljenek arra, hogy az elküldöttek száma ne érje el a csoportos létszámleépítés limitjét.

Az FKF egy belső levélben tájékoztatta is a dolgozókat az elbocsátásokról. A Szalmásy Miklós vezérigazgató és Király András, a szakszervezeti bizottság elnöke által jegyzett dokumentumban egyúttal próbálták megnyugtatni a munkatársakat, hogy lehetőség szerint mindenkinek felajánlanak másik munkakört a Budapesti Városüzemeltetési Holding alá tartozó cégek valamelyikénél. Az egyik kirúgott dolgozó esetében ez bizonyosan nem történt meg, továbbá a cég belső viszonyait jól ismerő forrásunk szerint egyes elbocsátott munkatársaknak szándékosan olyan feladatkört ajánlanak, amelyet bizonyosan nem vállalnának el.
Figyelemre méltó: az FKF lapunk kérdésére nem volt hajlandó elárulni, hogy az elmúlt közel három hónapban hány munkatársat küldtek el, sem pedig azt, hogy év eleje óta hány dolgozónak mondtak fel.
Ráadásul bár a tartályellátó csoporttól azzal az indoklással küldték el az egyik dolgozót, hogy „nincs elég munka”, megtudtuk, hogy ez csak azért van így, mert gyakorlatilag leállt az FKF ügyfélszolgálata, és több ezer kiszállítandó tartály hónapok óta áll raktáron. Egy lapunk birtokába jutott dokumentum szerint ugyanis az óbudai lakásfenntartó szövetkezet december 1-jei szerződéskezdő dátummal rendelt még október végén plusz szelektív gyűjtőtartályokat az FKF-től, amelyeket tehát addig kellett volna kiszállítani, ám az ügyfél megrendelése január végégig az ügyintéző fiókjában feldolgozatlanul porosodott, és csak két hónapos késéssel, február elején érkezett meg a tartályszállítókhoz, akik hatvan nap csúszással vitték ki azokat. Hasonlóan járhatott több másik ügyfél is, mivel forrásaink szerint számos hasonló eset van, s több ezer e-mailes ügyfélmegkeresés áll feldolgozatlanul.