Újabb elbocsátási hullám az FKF-nél

Több tucat dolgozót rúghattak ki a Fővárosi Közterület-fenntartótól (FKF) a tavaly novemberi elbocsátási hullám óta a vállalat működésére rálátó forrásaink szerint, ám a fővárosi cég lapunk kérdésére nem volt hajlandó elárulni, hogy pontosan hány munkatársukat küldték el. Eközben több ezer ügyfélmegkeresés állhat feldolgozatlanul, a szerződő felek több hónapos késéssel kapják meg a kukákat, ám az FKF ebben az ügyben is titkolózik.

2021. 02. 17. 6:15
20200101 Budapest Vörösmarty tér Szilveszter utáni szemét eltakarítását a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) végzi. Fotó: Mirkó István MI Magyar Nemzet Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár az FKF kérdésünkre többször is tagadta, hogy az idén folytatódnának a tavaly november végén megkezdett elbocsátások, lapunk első kézből értesült arról, hogy az elmúlt napokban is számos dolgozót küldtek el, és az átszervezéssel párhuzamosan tovább zajlanak a kirúgások.

Nem egészen három hónap alatt több tucat munkatársat bocsáthattak el, március végéig ez a szám pedig könnyen megduplázódhat.

Korábban megírtuk, hogy az elbocsátásokkal kapcsolatos tervekről nemcsak hogy tudott a Karácsony Gergely vezette főváros, hanem egy belső levél tanúsága szerint egyenesen utasították az FKF vezetését, hogy a felmondásoknál ügyeljenek arra, hogy az elküldöttek száma ne érje el a csoportos létszámleépítés limitjét.

Egyeseknek olyan munkakört ajánlottak fel, amilyet biztosan nem vállalnának el Fotó: Magyar Nemzet/Mirkó István

Az FKF egy belső levélben tájékoztatta is a dolgozókat az elbocsátásokról. A Szalmásy Miklós vezérigazgató és Király András, a szakszervezeti bizottság elnöke által jegyzett dokumentumban egyúttal próbálták megnyugtatni a munkatársakat, hogy lehetőség szerint mindenkinek felajánlanak másik munkakört a Budapesti Városüzemeltetési Holding alá tartozó cégek valamelyikénél. Az egyik kirúgott dolgozó esetében ez bizonyosan nem történt meg, továbbá a cég belső viszonyait jól ismerő forrásunk szerint egyes elbocsátott munkatársaknak szándékosan olyan feladatkört ajánlanak, amelyet bizonyosan nem vállalnának el.

Figyelemre méltó: az FKF lapunk kérdésére nem volt hajlandó elárulni, hogy az elmúlt közel három hónapban hány munkatársat küldtek el, sem pedig azt, hogy év eleje óta hány dolgozónak mondtak fel.

Ráadásul bár a tartályellátó csoporttól azzal az indoklással küldték el az egyik dolgozót, hogy „nincs elég munka”, megtudtuk, hogy ez csak azért van így, mert gyakorlatilag leállt az FKF ügyfélszolgálata, és több ezer kiszállítandó tartály hónapok óta áll raktáron. Egy lapunk birtokába jutott dokumentum szerint ugyanis az óbudai lakásfenntartó szövetkezet december 1-jei szerződéskezdő dátummal rendelt még október végén plusz szelektív gyűjtőtartályokat az FKF-től, amelyeket tehát addig kellett volna kiszállítani, ám az ügyfél megrendelése január végégig az ügyintéző fiókjában feldolgozatlanul porosodott, és csak két hónapos késéssel, február elején érkezett meg a tartályszállítókhoz, akik hatvan nap csúszással vitték ki azokat. Hasonlóan járhatott több másik ügyfél is, mivel forrásaink szerint számos hasonló eset van, s több ezer e-mailes ügyfélmegkeresés áll feldolgozatlanul.

Ennek az az oka, hogy még az elbocsátások előtt számos ügyfélszolgálatos kolléga magától állt fel, hagyta ott a FKF-et, s amellett, hogy a vállalat nem vett fel elég embert a távozók pótlására, az új dolgozók betanítása sem volt zökkenőmentes. Forrásaink elmondása szerint a feldolgozott igénylések száma annyira alacsony, hogy a vállalat még azt hét-nyolc teherautót is kihasználatlanul járatja Budapest-szerte, amelyek mindössze 10-12 címre tudnak kimenni, s legkésőbb reggel 9-re vagy fél 10-re a járművek már ismét a depóban állnak.

Gyakorlatilag csak a telefonon tett bejelentések jutnak el az adminig – egy-két napon belül –, ráadásul csak azokban az esetekben várhat segítséget az ügyfél, amelyek nem járnak szerződésmódosítással, például ha eltörik egy kuka. Tehát minden egyéb, szerződésmódosítást igénylő ügyben hónapokat kell várniuk az ügyfeleknek.

Úgy tudjuk, a vállalat arra kérte a klienseket, hogy a kukák kihelyezéséig (amelynek ideje még nem ismert) zsákokban – amelyeknek az űrtartalma nem haladja meg a tartályokét – tegyék ki a szemetet. Kérdés, hogy mikor állnak neki a megrendeléseket és egyéb bejelentéseket rögzítő e-mail-halmaz feldolgozásának.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.