Nagy motor a kicsik között, itt a Honda Forza 125 teszt

Mindössze 125 cm3-es blokk hajtja, kényelmével és méreteivel viszont már a maxirobogókhoz közelít.

null

Fizikai méreteit tekintve csak hajszálnyival kisebb a 300-as verziónál a nyolcadliteres kivitel, ezért gyakorlatilag mindenkit meglep, hogy egy ekkora gépet 125-ös blokk hajt. A fejidom szinte túramotoros, és még a hátsó ülést is úgy alakították ki, hogy hosszú távon is kényelmes legyen. Akkor hogy jön ide egy mindössze 15 lovas erőforrás? Úgy, hogy városban még két személlyel is elegendő a dinamikája, vagyis mindenféle erőlködés nélkül tarthatjuk a forgalom ritmusát. A választóvonal 90 km/óra, ekkora sebességről már nincs elegendő tartalék a folyadékhűtéses egyhengeresben, mégiscsak egy 159 kg-os testet plusz a vezetőt/csomagokat kell mozgatnia. Mivel a motor kényelmes utazótempója 100 km/óra körül van, a gyorsforgalmi utakon jó lenne egy kis extra teljesítmény, ráadásul ilyenkor a kis blokk sokat is forog.

Pirosban feszít az új Honda Fotó: Stefler Balázs – automotor.hu/Mediaworks

A villanymotorok finomságával, rezgésmentesen dolgozó 125-ös takarékossága viszont megkérdőjelezhetetlen, hiszen úgy kért 2,6 litert 100 kilométerenként, hogy a tesztprogram első felében még bejáratós volt a motor. A fogyasztás csökkentéséért nemcsak a folyamatosan modernizált, roppant kiforrott blokk felel, hanem a lassan a Honda robogóinak védjegyévé váló startstop rendszer is. Annyira észrevétlenül működik, hogy a vezetőnek eszébe sem jut, hogy kikapcsolja! Ahhoz képest pedig, hogy robogóról van szó, nem érződik igazán farnehéznek a Forza, és mivel ott van a motor „gerince” a tankkal, amit át kell lépni, a klasszikus felépítésű kétkerekűekhez hasonlóan, könnyen irányítható.

Ilyen egy informatív és könnyen leolvasható műszeregység
Fotó: Stefler Balázs – automotor.hu/Mediaworks

Ami a komfortot illeti, a nagy test előnye kézzelfogható, a 15 és 14 colos felnik miatt nem annyira érzékeny az úthibákra, mint kiskerekű testvérei. 190 centis magassággal sem kell kuporogni rajta, a térdeknek jutó hely is megfelelő, és az állítható szélvédő különösen jó szolgálatot tesz. Az ülés alatti rekesz akár két bukósisakot elnyelhet, és mivel van benne egy elválasztó, akár szeparálhatjuk is a csomagokat. A Forza 125-öshöz a Honda-kereskedők alapáron adják a 45 literes hátsó dobozt, melyet az indításhoz hasonlóan kulcs nélküli rendszerrel láttak el.

A szélvédelem és a komfortszint terén nagyobb robogókkal is felveszi a versenyt a Forza Fotó: Stefler Balázs – automotor.hu/Mediaworks

A kis Forza 1 829 000 Ft-ot kóstál, ami nem kevés, hiszen 1 798 000 Ft-ért például a CB300R naked bike is elvihető – általánosságban a robogók árazása kicsit elcsúszott a hagyományos gépekhez viszonyítva. Ha viszont valaki minden körülmények között használható robogót szeretne, olyat, amivel akár az autópályákra is magabiztosan felhajthat, annak 2 089 000 Ft-ért jobban megéri a 300-as változat.

A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.