Ez a Niva tér vissza az európai piacra négy év múlva

Egy szervezetbe olvad össze a Dacia és a Lada, a két márka kínálatát is egységesítik.

null

2020. decemberében jelentették be, hogy távozik a Lada márka jellegzetes X-arcát kitaláló Steve Mattin a vezető formatervezői pozíciójából, a helyére pedig a Dacia modellek formájáért felelős Jean-Philippe Salar került. Ma pedig arról tudunk hírt adni, hogy közös szervezeti egységbe szervezi át a a Dacia és Lada márkákat a tulajdonos Renault, amelynek eredményeként a kínálatok is párhuzamosak lesznek; a jelenlegi 18 autós kínálatot 11-re csökkentik, és mindet a CMF-B alapra építik fel. Ennek elérése érdekében az orosz márka fokozatosan elszakad majd az X-motívumtól, ahogy azt a Vesta-frissítés kapcsán már megírtuk, a Dacia arculatot veszik át az orosz modellek. A Lada kínálat csúcsát jelenti majd az új Niva, amelyet már többször is tanulmányoztak, és most közreadták az első sejtelmes ábrát arról a modellről, amelyet elméletileg három év múlva ismerhetünk meg és 2025-ben kerül a kereskedésekbe. Két tengelytávolsággal kínálják az új Lada Nivát, amelyből lesz igazi terepjáró kivitel is, de várhatóan elsőkerékhajtással is meg lehet majd vásárolni, hiszen volumenmodellként is számítanak rá az európai piacon, ahol a Dacia kereskedőhálózatban fogják majd kínálni.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Gyorsulási versenyautót faragott a Honda az e villanyautóból

A Tokyo Auto Salon újdonsága a Honda e-Drag tanulmány, amely alapvetően a tömeg csökkentésével javítja a gyorsulást – olvasható az automotor.hu-n.

Hátsókerékhajtásával kitűnik a Honda kínálatából az e villanyautó, amelynek a Tokyo Auto Salonra elkészítették az első versenyautó-változatát, a gyorsulási versenyekre optimalizált e-Drag tanulmányt. A hajtás átalakításáról nem kaptunk hírt, helyette a tömeg csökkentésével javítják a gyorsulást, például nem csak a cserélhető karosszériaelemeket készítik karbonból, de azoknak a rögzítését is módosították, hogy még lejjebb menjen a tömeg.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.