Elárverezik Henry Ford II személyes használatú Capriját

Henry Ford II európai látogatásai során három autót használt, köztük az Capri 2.8i-t.

null

Henry Ford II európai látogatásai során három autót használt, köztük az itt látható Capri 2.8i-t, amelyet személyesen vezetett. A kölni gyártósorról külön szállították Nagy-Britanniába ezt az 1981-es kupét, a duntoni fejlesztőközpontban működő Special Vehicle Engineering műhelybe. Ott aztán megkapta az egyedi Strato Silver/Graphite Grey fényezését, és itt kapta meg a háromfokozatú automatikus váltóját.

Henry Ford II személyes használatú Caprija
Fotó: Flickr

Az utastérbe a Ford formatervezői által készített bőrülések kerültek, a vezetőülést kiszélesítették, hogy a testes Henry Ford II kényelmesen üljön benne. 1983-ban értékesítették a különleges autót, Ron Mellor, a fejlesztőrészleg vezetője vásárolta meg, aki 1986-ban a gyári hirdetőtáblán árulta, ekkor vásárolta meg Alan Jarman formatervező, aki 1993-ban hirdette meg – azzal a feltétellel, hogy csak a Capri Club International tagnak értékesíti. Az évek során aztán többször is gazdát cserélt a Capri, amelyet 2008-10 között újítottak fel, és idén régi-új alkatrészekkel hozták újra gyári állapotába. Most, 68 958 mérföldes futásteljesítménnyel a Car and Classic weboldalon árverezik azt el, a becsült ára 25-35 000 font.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Nem nyugszik a nyugdíjas Walter da Silva

Még időben észbe kaptak az 1400 lóerős rendszerteljesítményű szuperautó készítői, és aerodinamikailag optimalizált formát rendeltek Walter da Silvától.

Úgy tűnik, nem elég a női cipők tervezése Walter da Silvának, aki a Silk-FAW kínai gyártó felkérésére új köntösbe öltöztette az eredetileg a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Hongqi S9-es szuperautót. Sokkal egyszerűbb lett a megjelenés, ami részben annak köszönhető, hogy a látvány helyett az aerodinamikára helyezték át a hangsúlyt, de az arányokat is módosítani kellett annak érdekében, hogy egy globálisan dögösen kinéző szuperautó legyen a végeredmény. Utóbbira azért van szükség, mert egy adók nélkül 1,45 millió dollárért (~437 millió Ft) kínált autóról van szó a Hongqi S9-es esetében, tehát meglehetősen szűk vásárlóréteget céloznak.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.