200 kg-ot faragtak le a japán terepjáró tömegéből

Az Egyesült Arab Emírségekben leplezték le az újdonságot, de világszerte elérhető lesz.

null

Kitart az alvázas felépítés mellett a Toyota Landcruier 300-as sorozata, igaz, ma már TNGA-F alapnak nevezik ezt. Szó szerint mindent átterveztek, hogy úgy javítsák az autó kényelmét és fogyasztását, hogy közben megtartják a terepképességeit, utóbbin pedig változó beavatkozású elektronikus rendszerekkel és a kocsi orra előtti területet mutató képet adó kamerával javítanak.

Összességében 200 kg-mal csökkentették az autó saját tömegét, alacsonyabbra vitték a tömegközéppontot és javították a tengelyek közötti súlyeloszlást is. Csak V6-os motorokat kínálnak, egyes piacokon elérhető lesz szívó benzines is hatfokozatú automatával, a fő hangsúly azonban két új fejlesztésű biturbó blokkon van, a benzines 3,5 literes (415 LE/650 Nm), míg a dízel 3,3 literes (309 LE/700 Nm), a váltó ezeknél tízfokozatú automatikus. Fogyasztásadatok még nincsenek, de tíz százalékos CO2-kibocsátás csökkenést említenek a sajtóanyagban.

Világszerte elérhető lesz majd a Toyota Landcruiser 300-as terepjáró
Fotó: YOUTUBE (KÉPERNYŐKÉP)

A felfüggesztés hangolásában – itt debütál az E-KDSS Electronic Kinetic Dynamic Suspension System rendszer, aminek célja, hogy a lehető legtovább maradjon a talajon a kerék – a Toyota által Dakarra nevezett versenyzők is kivették a részüket, akiknek a segítségével a közúti viselkedést javították. A formát úgy alakították ki, hogy terepezésnél sérülésveszélyes helyeken lévő elemek könnyen cserélhetőek, a lámpákat hasonló okokból magasra helyezték, a műszerfalnál tudatosan vízszintes vonalakat használtak, hogy az alapján is érezze a sofőr az oldaldőlés mértékét.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.