Jön a bajor cég első villanymotoros sportmodellje

Mindent elárultak a BMW i4-esről és iX-ről, előbbiből kínálják az M50-es sportmodellt, utóbbinál M60 néven jön a nagy teljesítményű kivitel.

null

Fontos újdonság a BMW kínálatában az i4-es, hiszen az az első olyan elektromos autója a bajoroknak, amelyet a rajongóknak fejlesztettek, tehát a vezetési élmény volt a középpontban. Novemberben kerül sor a piaci bevezetésre, kétféle hajtással, az i4 eDrive40 hátsókerékhajtást kap 340 lóerővel (430 Nm) és 590 km-es WLTP-hatótávolsággal, az első M-es villanyautó lesz az i4 M50, ami kétmotoros összkerékhajtást kap 544 lóerős rendszerteljesítménnyel (795 Nm) és 510 km-es WLTP-hatótávolsággal – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Mindent elárultak a BMW i4-esről és iX-ről, előbbiből kínálják az M50-es sportmodellt, utóbbinál M60 néven jön a nagy teljesítményű kivitel
Fotó: AUTÓ-MOTOR

A mérnökök mindent bevetettek, hogy a vezetési élmény a belső égésű motorral szerelt autókhoz legyen hasonló, különösen merev és könnyű vázszerkezetet készítettek, elöl kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított felfüggesztéssel, hátul alapfelszerelés a légrugózás; az M50-esnél egyedi hangolással, változó áttételű kormányzással, M Sport fékrendszerrel emelik a szintet. A 2,14 kWh/kg energiasűrűségű akkumulátor (83,9 kWh a kapacitás) mindössze 11 cm magas, így sikerült elérni, hogy a 3-as limuzinhoz képest 53 mm-rel alacsonyabbra került a tömegközéppont.

A BMW i4-es Gran Coupé karosszériája könnyen hozzáférhető 470 literes (bővítés után 1290 liter) csomagteret kínál, itt debütál az iDrive új generációja és a 8-as verziószámú BMW Operációs rendszer. A kormány mögötti kijelző 12,3 colos, a központi érintőképernyő 14,9 colos képátlójú, és távoli frissítésekkel lehet aktualizálni a rendszert, egyes kényelmi-biztonsági szolgáltatásokat is előfizetési díj ellenében aktiválnak majd az autóhoz. Az i4-essel egyszerre, 2021. novemberében kerül a közutakra a BMW iX, a márka technológiai zászlóshajójának szánt villanymotoros szabadidő-autója.

Ennél alapfelszerelésként adják a kétmotoros összkerékhajtást, a piaci bevezetésnél az xDrive40 (326 LE/630 Nm) és xDrive50 (523 LE/765 Nm) lesz elérhető, de már bejelentették az M60 jelzésű sportmodellt is, amely több mint 600 lóerős rendszerteljesítmény kap. Előbbihez nettó 71 kWh, utóbbihoz nettó 105,2 kWh kapacitású akkumulátort adnak, a WLTP-hatótávolság 425 illetve 630 km. Ugyanazt a fejlett digitális belsőt kapja az iX, mint az i4-es, itt azonban a bajorok összes fejlesztése elérhető lesz, azaz még több vezetőtámogató rendszert kínálnak, amint a törvényi előírások lehetővé teszik a 3-as szintű önvezetés alkalmazását, az autó is képes lesz rá, hiszen ennek aktiválása távoli frissítéssel lehetséges.

Magyarországon már rendelhető a BMW iX, az xDrive40-es 27 990 000 Ft-os, az xDrive50-es 33 990 000 Ft-os indulóáron kapható. Dongolfingban gyártják a modellt teljes egészében megújuló energia felhasználásával, az alumíniumot is napenergia segítségével készítik, a padlószőnyegben újrahasznosított halászháló-szálakat használnak fel. Annak érdekében, hogy a Hans Zimmer által komponált Iconic Sounds élvezetét semmi ne zavarja, a 21 és 22 colos felnikhez olyan abroncsokat is lehet rendelni, amelyek belső felületére habot visznek fel, hogy alacsonyabb legyen a gördülési zaj.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.