B csoportos raliautókat idéz meg Marcus Holzinger műhelye + videó

Az 1680 kg tömegű EL1-es 2,8 másodperc alatt tud majd 100 km/órás tempóra gyorsulni.

null

Nagyon büszke a rali-sikereire az Audi, tanulmány szinten már többször is feltámadt a legendás Quattro, de a sorozatgyártásig csak nem jutott el egyik alkalommal se a modernizált autó. Itt jön a képbe az E-Legend nevű műhely, amelynek alapítója a motorsport-rajongó Marcus Holzinger, akinek édesapja anno a legendás raliautó fejlesztésén dolgozott, és ő korábban a Volkswagennél volt formatervező.

A gyakorlati megvalósításban a Roding Automobile nevű cég segíti Holzinger műhelyét, ők civilben működőképes tanulmányokat építenek az autógyártók megrendelésére, a kis szériás gyártásért – autónként 30 példányt tervez gyártani az E-Legend – is ők felelnek. Karbonból készítik a monocoque felépítésű vázat, amibe a Porsche Taycanból ismerős 800V-os akkumulátor-csomagot építik be, a hajtás már az Audi e-tron S-ből ismerős hárommotoros rendszer elöl egy, hátul két villanymotorral, a rendszerteljesítmény 816 lóerő.

Az 1680 kg tömegű E-Legend EL1-es 2,8 másodperc alatt tud majd 100 km/órás tempóra gyorsulni, a 200 km/óra is meglesz kevesebb, mint tíz másodperc alatt, a végsebesség elektronikusan korlátozott 255 km/óra lesz. A hatótávolságot úgy adják meg, hogy szabvány szerint meghaladja a 400 km-t, a Nürburgring Nordschleifén pedig két padlógázas körre lesz elég a 90 kWh; különösen nagy teljesítményű hűtőrendszert kap az akkumulátor.

Fotó: Youtube (képernyőfotó)

2022-re lesz kész az első prototípus, nem sokkal később pedig a kis szériás gyártást is elkezdik majd, Németországban 1,06 millió euró lesz a vételár, ebben már benne vannak az adók is.

A Marcus Holzinger által alapított műhelyben készülő raliautót bemutató eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.