Belső égésű motorral is dögösen néz ki a 4-es Gran Coupé

A BMW i4-es után pár héttel benzin- és dízelmotorokkal is megismerhetjük a 4-es Gran Coupé változatát – írja az Autó-Motor.

null

Két héttel ezelőtt ismerhettük meg először a BMW 4-es Gran Coupé második generációját, igaz, akkor még csak az akkumulátoros-elektromos hajtású i4-es debütált, most pedig hivatalos lett a benzin- és dízelmotorokkal szerelt változat is. Utóbbi 2 mm-rel rövidebb és 6 mm-rel alacsonyabb is, egyébként egyeznek a méretek; az elődhöz képest 143 mm-rel nőtt a hossz, 27 mm-rel a szélesség, 53 mm-rel a magasság, az első nyomtávot 50, a hátsót 29 mm-rel növelték meg.

A bővülés annak köszönhető, hogy Európán kívül nem forgalmazzák a 3-as kombit, így azokon a piacokon ez a karosszériaváltozat számít családi autónak, ezért könnyebben megközelíthető második sort, öt teljes értékű ülést (hátul három gyermekülés elfér egymás mellett) és nagy méretű, könnyen pakolható csomagteret készítettek a mérnökök. Utóbbi alaphelyzetben 470 literes, a 40:20:40 arányban osztott támla ledöntésével egészen 1290 literre bővíthető. De sok olyan vásárló is lesz, akiket a sportos megjelenés győz majd meg, ennek részeként óriási veséket adnak, a fényszórókban U alakú menetfényekkel, az M Sport megjelenéshez már karbon kiegészítők is rendelhetőek.

BMW Gran Coupé

Fotó: YouTube

Alapáron kapja az első sportüléseket a 4-es Gran Coupé, az M Sport felszereltséghez térdtámasz is jár, és rengeteg lehetőséget kínálnak az egyedi belső kialakítására, a BMW Individual bőrkárpitoktól kezdve a Harman Kardon hifiig. Kezdetben három motor közül lehet majd választani, a 2,0 literes dízel 190 lóerős, a 2,0 literes turbómotor 184 vagy 245 lóerős teljesítménnyel választható, a 3,0 literes soros hathengeres turbómotor 374 lóerős. Széria a nyolcfokozatú automatikus váltó, az xDrive összkerékhajtás opcionális – az M440i-nél széria. A csúcs-benzineshez adnak lágyhibrid rásegítést (11 lóerős indítógenerátor).

A BMW 4-es Gran Coupé típus-specifikus felfüggesztés-hangolást kap, extraként adaptív M futómű is rendelhető, a változó áttételezésű kormányművet mindkettőhöz lehet kérni. Az M Sport csomagban nagyobb teljesítményű fékek és elektronikusan vezérelt zárású M Sport hátsó differenciálmű is van. A vezető dolgát mintegy 40 vezetőtámogató rendszer segíti.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.