Felvillanyozó elektromos szabadidő-autó

Alig több mint két hónapja debütált az EQ-család legkisebb tagja.

null

Szó szerint felvillanyozódott a Mercedes, az EQC SUV bemutatása után az EQV, majd az EQA következett, az EQS pedig épp lapzártánk idején fedte fel bájait. Hiába, no, belelendültek, de szerencsére maradt hagyományos muníció is az arzenálban, megadva az esélyt azoknak, akik még nem szeretnének búcsút inteni a jól bevált belső égésű technikának.

Mercedes-Benz EQA
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az ember önkéntelenül is párhuzamot keres a normál modellpalettán található GLA szabadidő-autóval, ami esetünkben a 190 lóerős teljesítményazonosság elvét követve a 220 d verzió. A gázolajos „féltestvér” – nem meglepő módon – több lényeges ponton is jobban áll, mint a zöld filozófiát követő újdonság: egyrészt listaáron számolva 5,8 millió forinttal olcsóbb, másrészt bő 4 mázsával (!) kevesebbet nyom a mérlegen. Itt és most természetesen nem a típusválasztás ésszerűsége a mérvadó, ám egy-két adat segíthet jobban képbe helyezni az EQA-t.

Ismerős Mercedes-dizájn, megfelelő érintős-fizikai gombos aránnyal. A fűtésért hőszivattyú felel
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Ami a mindennapi használatot illeti, a teljes töltéssel elérhető hatótávolsággal valahol 400 km körül érdemes kalkulálni (az NEDC-szabvány 486, az életszerűbb WLTP 426 km-rel számol), nyugodt, intenzív gyorsításokat mellőző vezetéssel jól kontrollálhatóan tartható a 16-19 kWh/100 km-es energiafelhasználás. A domborzati viszonyoknak megfelelően erősen kontrasztosan fogyaszt és tölt vissza a padló alatti telepekbe, vélhetően ez lesz majd az egyik legfontosabb olyan viselkedési sajátosság, amivel az EQA gazdája hosszú távon eljátszadozhat. Nagy segítség a váltófülekkel kalibrálható motorfékhatás, itt a szabadonfutós gurulástól a szinte bólintós lassításig négyféle karakterből szelektálhatunk – ügyes, de összeszokást igényel. Hogy mennyire voltunk hatékonyak a gazdálkodj okosan villanyautós megfelelőjében, azt a rekuperáció mértékét mutató műszerfali menüben csekkolhatjuk.

A padlósík alá épített akkumulátor elvesz némi helyet a poggyásztérből, ahogy a töltőkábelek táskái is
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.