Izgalmas autó- és motormúzeum nyílt Orosházán

Dr. Kaáli-Nagy Géza orvosprofesszor gyűjteményének darabjait lehet megtekinteni.

null

Dr. Kaáli-Nagy Géza jóvoltából motormúzeum épült a Könd utcán, a Thék Endre szomszédságában. A múzeumot az OTSE működteti. Az országban ez a második ilyen gyűjtemény, ami nemcsak autó- és motorkülönlegességekről, hanem a történelmünkről is szól. Az orosházi gyűjtők, restaurátorok kecses vonalvezetésű csillogó motormatuzsálemei sorakoznak a 200 négyzetméteres múzeumban, a falakon képek, poszterek, a város géptörténelmét idézik.

– Az emberi kéz a világ legcsodálatosabb teremtménye.

Ezeknek a kezeknek emelünk ma örök emléket ezzel a múzeummal. Az orosházi kézműveseknek, akik szeretett városunkban újították fel, keltették életre azokat a járműveket, amelyek az enyészet és a feledés homálya helyett most itt, a rivaldafényben tündökölnek. Méltó ez a hely, Thék Endre szellemisége máig él, elévülhetetlen érdeme, hogy orosházi fiataloknak teremtett lehetőséget arra, hogy kétkezi munkával sikeresek legyenek. Milyen büszke lenne most ránk! – jegyezte meg dr. Kaáli-Nagy Géza, aki hangsúlyozta, az országos és nemzetközi hírnévnek örvendő Kaáli Autó-Motor Múzeum orosházi létesítménye egy nagyszerű csapatmunka eredménye. Dávid Zoltán polgármester kincsesdoboznak nevezte a múzeumot, ahol járműritkaságok sorakoznak.

Dr. Kaáli-Nagy Géza Fotó: Bencsik Ádám

Bízik abban, hogy a város újabb gyöngyszeme sokakat vonz majd ide és hírét viszik az emberek az országban, a világban. Zalai Mihály, a megyei közgyűlés elnöke elismeréssel szólt a kezdeményezésről, arról a rengeteg szépségről, ami itt gyűjteményi formában látható. – Azért is örülök ennek a fantasztikus kezdeményezésnek, mert nagyon sok ügyes kezű orosházi otthonában, garázsában őrizgeti és csak kétévente, a nemzetközi találkozón mutatja meg, mire képes a kitartó, alkotói munka. Mostantól bármikor rácsodálkozhatunk erre a páratlan gyűjteményre.

Ezek a ritkaságok arról is árulkodnak, hogy eleink a praktikumot úgy ötvözték a szépséggel, hogy az szinte az örökkévalóságnak készült.

– Ez a múzeum pedig a jelennek és a jövő nemzedékének is megőrzi ezeket a technikai csodákat – fogalmazott a megnyitón. Arról már Blahó János, a Táncsics gimnázium igazgatója, az Orosházi Oktatási Kerekasztal titkára beszélt, hogy kidolgozzák, miként váljon ez a múzeum közkinccsé. – A település sokszínűsége, viszonya a kultúrához, meghatározza a mi városunk jelenét és jövőjét is. Ezzel a múzeummal Orosháza rákerült Magyarország és a világ azon térképére, ahol ha keresnek, akkor rátalálnak egy szentélyre. Erre a helyre, amellyel az orosházi technikai sportokkal, járművekkel foglalkozók nagyszerűen éltek. Mi is a diákjainkkal erre törekszünk. Tematikus tárlatokat (magyar ipartörténet témában például) szervezünk majd, hogy gyermekink számára is közkincs legyen ez a hely.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Bencsik Ádám

Robogót egy motor áráért?

A 125-ös és 350-es modellekből álló Forza család megkoronázása az új 750-es, mellyel a Honda egy piaci rést foltoz be. Mióta az Aprilia és a Gilera leállt az SRV850-es és GP800-as típusok gyártásával, senki sem kínál nagy teljesítményű, sportos robogót. A Honda pedig nem arról híres, hogy alibizne, ennek megfelelően a Forza 750-es sok szempontból ki is lóg a robogók kategóriájából. Eleve itt van az öblös, 745 cm3-es, sorkettes blokk, amely a 270 fokos főtengelyelékelés miatt úgy pulzál, mintha V2-es lenne, és persze az 59 lóerős csúcsteljesítménye sem kevés.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.