Közel ezer lóerős kombival izgalmas igazán a csomagszállítás

Egy német tuningcég többféle teljesítménynövelést is kínál az AMG E 63 autóhoz.

null

A német Posaidon tuningcég motortuningra specializálta magát, az egyszerű chiptuningtól kezdve a teljes átépítésig minden megtalálható a palettáján. Vegyük például az aktuális Mercedes-AMG E 63 S típust, amelynek gyárilag se kell szerénykednie a 612 lóerős/850 Nm-es, 4,0 literes V8-as biturbó motorjával. Ebből egyszerű chiptuninggal 707 lóerőt és 1000 Nm-t hoz ki a Posaidon, és ehhez még extra vezérlőegység se kell, egyszerűen csak a gyári programot írják felül.

Ez ugyan nem kombi, de azért még Mercedes-AMG E 63
Fotó: YouTube

A következő lépcsőfok már 830 LE/1100 Nm, amihez új turbókat, leömlőt és sportkatalizátort is beépítenek, az így motorizált kombi E-osztály 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra és 350 km/óra a csúcssebessége. A következő lépcsőfok a 880 lóerő/1200 Nm, aminek eléréséhez már golyóscsapágyas turbófeltöltőket építenek be, ennél 3,1 másodpercig tart a 100-as sprint és meghaladja a 350 km/órát a csúcs. A maximumot a 940 LE/1278 Nm-es tuning jelenti, amihez már a szelepfészkeket is átalakítják és metanolbefecskendezést is adnak. Nem véletlen, hogy a Posaidon tuningcég a teljesítménynövelés mellett radar-előjelzőket is forgalmaz…

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Elektromos gördeszkát is kapott a Mercedes-Benz EQT tanulmány

Ahogy eddig, úgy ezentúl is a Renault Kangoo testvérmodellje lesz a Mercedes-Benz modul egyterűje, de új neveket használnak a németek. A belső égésű motorral szerelt kivitelek T-osztály néven folytatják, az akkumulátoros-elektromos változat EQT néven gyarapítja a kínálatot – ezt előlegezik meg most a szériaközeli tanulmánnyal.

Az EQ-modellek jellegzetes mosolygós orrát kapja az EQT, amennyire az első sajtófotók alapján meg lehet ítélni, az autó mindkét B oszlopa rögzített, nincs a jobb oldalon a tolóajtóval együtt mozgó B oszlop, ami a Kangoo esetén extraszéles oldalsó nyílást tesz lehetővé. A tanulmánynál 21 colos felnik szolgálják a figyelemfelkeltés, a hűtőrácsban látható apró csillagok halvány mintaként megjelennek az üvegtetőn is. Az első prémium modul egyterűnek ígérik az autót, ennek megfelelően nem spóroltak a krómmal sem, illetve a hátsó lámpákat világító LED-csíkkal kötik össze.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.