Már nemcsak az árával, hanem a tudásával is hódít az új modell

Már nem diszkontárú autóról van szó, így az elvárások is mások lettek.

null

Rohamos léptékben fejlődik a Dacia márka, ami lemérhető a Sandero tudásán – és árán is. Már nem diszkontárú autóról van szó, így az elvárások is mások lettek; tágasságára, jó használhatóságára és kényelmes hangolású felfüggesztésére támaszkodhat – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Dacia Sandero TCe 90
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A 90 lóerős turbómotor nyomatékos, a hatfokozatú váltó karjának megvezetése azonban pontatlan, előfordul, hogy keresni kell a fokozatot, mert megakad a kar, amikor hatodikból vissza akarunk kapcsolni. Sok a fokozat, hosszú az áttételezés, a turbó miatt alacsony fordulaton is jól használható az 1,0 literes háromhengeres, a tesztfogyasztás sok autópályázással 6,6 liter/100 km lett. Még a kátyús vidéki utakat is magabiztosan kezeli a felfüggesztés, ami a korábbi generációnál ugyan feszesebb, de abszolút értékben még mindig kényelmes.

Vigyázni kell a telefon töltőkábelére, egyébként egyértelmű a kezelhetőség
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A Media Control fejegységgel nem tudtam megbarátkozni. Statikus zörej fogadott a tesztautóba beülve, az előző használó okostelefonjára volt még párosítva a rendszer, aki Bluetooth-kapcsolaton keresztül hallgatott zenét – forrás híján nem kéne csendben maradnia? Stabilan fogja a behelyezett készüléket a tartó, de a töltőkábel feszülhet a műszerfal peremén; a sajtófotókról valahogy lemaradt ez a részlet. Nem értem, miért akar az autó hozzáférést a fényképeimhez, ha én csak kijelzőként szeretném használni a telefonomat? A rádió az autó része, a kormányon lévő távirányítóval behelyezett telefon nélkül is használható.

Alacsony fordulatról is jól húz a kis turbómotor, hangját csak magas fordulaton hallani, de akkor sem zavaró
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az opciós Media Displayhez is van telefontartó és 8 colos érintőképernyő is, ami nagyban megkönnyíti a használatot. Apropó, felár, a tesztautó szériafelszereltségén túl klímát (130 000 Ft), metálfényt (130 000 Ft), pótkereket (50 000 Ft), ködlámpát (35 000 Ft), tolatóradart (50 000 Ft) és Vezetőülés csomagot (70 000 Ft) kapott. Utóbbi a legfontosabb, hiszen ez tartalmazza az állítható magasságú vezetőülést és a magasságában és mélységében is pozicionálható kormánykereket, amivel még a nagyra nőttek is be tudják állítani a kényelmes vezetési helyzetet.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.