Minden eshetőségre felkészítik az elektromos Transitot

Ugyanazokon a teszteken kell megfelelnie a villanymotoros E-Transitnak, mint a Ford többi haszonjárművének.

null

A sorozatgyártás megindulása előtti végső tesztelési fázisnál tart a Ford E-Transit fejlesztése, ennek során tizenkét hét alatt tízévnyi terhelést kap az autó. Észak-Amerikában télen tesztelik az autókat közúton, a kölni fejlesztőközpontban lévő kamrában extrém hideg és extrém meleg hőmérsékleten vizsgálják a tudását, a belgiumi Lommelben lévő tesztpályán pedig a mesterséges kátyúkkal tűzdelt útvonalon köröznek az elektromos Transittal.

Mintegy negyedmillió kilométert tesznek meg az autókkal nehezített körülmények között, a klímakamrában például két hétig több mint 40 Celsius-fokos hőmérsékleten (28 darab 4000 W teljesítményű fényszóró jelenti a fűtést) futnak a prototípusok próbapadon, a –35°C-os próba során pedig a Grossglockner Hochalpenstrasséra való felhajtást szimulálják (a tengerszint feletti magasságnak megfelelően csökkentik a légnyomást is). A Lommel tesztközpont rossz útján a szándékosan rosszul kirakott macskaköves utak, a mesterségesen előidézett kátyúk és egyéb aszfalthibák jelentik a kihívást.

Mintegy negyedmillió kilométert tesznek meg az autókkal nehezített körülmények között
Fotó: Youtube

A korrózióvédelmet és az elektromos csatlakozások szigetelését úgy vizsgálták, hogy a prototípusokkal folyamatosan sós vizes gázlókon hajtottak át, majd sós vízzel permetezték őket. A tartóssági teszt során folyamatos üzemben megállás nélkül 125 napig hajtották a próbapadra állított példányt. Az E-Transit annak a harmincmilliárd dolláros befektetésnek a része, ami alapján a Ford 2025-re teljesen elektrifizálja a kínálatát, azaz minden modellsorozatban kínál zéró károsanyag-kibocsátású változatot az ügyfeleknek. A haszonjárművek terén 2030-ra egyébként 66 százalékos plug-in/elektromos részaránnyal számol a Ford.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Alaposan kibővített kombit kaphatunk a 308 SW-vel

Jó szokásához híven a Peugeot ezúttal is alaposan kibővített kombival jelentkezik a kompakt kategóriában, a 308 SW-nél 55 mm-rel nyújtják meg a tengelytávolságot, azaz ennyivel több lábhely jut a második sorban utazóknak, a csomagok számára 210 mm-rel hosszabb hátsó rész ad több helyet; a tengelytávolság 2,73 méter, a karosszéria hossza 4,64 méter.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.