Ott tudtak újítani, ahol a németek már elvileg mindent megmutattak

Egy francia műhely latinos ötletekkel és az eredetit megszégyenítő technikával rukkolt elő.

null

A francia-német rivalizáció történelmi távlatokba nyúlik vissza, az ábrándos múltban gyökerezik, amikor a Frank Birodalom szétvált a nyugati és a keleti területekre. Azóta a franciák bitorolják az ősi országnevet, a németek meg odajártak pofozkodni. Na, ez a francia Golf egy nagyon elgondolkodtató mélyütés a német tunereknek, hiszen latinos ötletekkel és az eredetit megszégyenítő technikával rukkoltak elő. Aki ezt művelte, nem más, mint a kocsi építésekor 23 éves Gabriel Couty. Limoges-ban él, és ő viszi a GC Custom tuningműhelyt. A szóban forgó Golfot a roncstelepről mentette ki, mint mondta: „a bátyámnak van egy I-es Golf GTI-je, és én is mindig szerettem volna egy ilyet, de nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz beszerezni egy jó alapot”. Bizony, azt már a típus szülőhazájában sem igen lehet, Dél-Afrikában előbb találni egy jót, mivel ott gyártották a típust a legtovább, bőven azután is, hogy Wolfsburgban már kidobták a présformákat.

A múlt, erősen felturbózva
Fotó: Conek

A kocsi gyalázatos állapotban volt, így kicsontozták és mindent cseréltek, amin rozsdafolt volt, ami a lemezek 80%-át jelentette. Arra vigyázott Gabriel, hogy csak gyári eredeti karosszériaelemeket használt az építéshez. Újak az ajtók, a motorháztető, a sárvédők, a tető, a homlokfal és hátfal is. Utóbbi különleges, mert ezt a fajtát csak a korai Golfoknál alkalmazták kb. egy évig. 1976 után a rendszámtábla alatti lemezél már folytatólagosan, egyenesen fut keresztbe a hátfalon. De ne csak a múltról beszéljünk, már hosszú évtizedek óta az autósport alapfegyvere a karbon. Gabriel pedig bőven vetett be ebből a könnyű és erős anyagból, természetesen nem fóliázta vagy „vétéenezte” a mintát – ami a kocsin karbonnak tűnik, az az is. Karbon a két hátsó kerékjárati ív, a lökhárító babák és az egykori gumicsík, valamint a tükrök. Belül a műszerfal, minden ajtóburkolat és taposó, egy réteg pedig még az acél ajtókeretre is került a fényezés után. A motortérben minden burkolat karbonmintás.

A teljes cikk és további képek ITT érhetők el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.