Jellemző probléma, hogy a rögzítési gondok valamely autószerelési művelet után jelentkeznek. Ezen nincs mit csodálkozni, napjaink zsúfolt motortereiben több csőrendszert is meg kell bontaniuk a szerelőknek, főképp egy-egy mélyebben fekvő alkatrész cseréje esetén. A légcsövekhez a legtöbb szerelésnél hozzá kell nyúlni, mert útban vannak. A légszűrő előtti csövek általában nem rögzítettek, itt a profilozás fixál: komolyabb rögzítésre itt nincs szükség, a csövekben nincs nyomás, és a beszívott levegőt csak a légszűrő után méri a légtömegmérő, onnantól számít igazán a tömítettség és a légmentes zárás. Feltöltött motoroknál bonyolódik a helyzet, mert a turbó- vagy a mechanikus kompresszor utáni szakasz már nyomás alatt van, így fontos a jó tömítettség: itt találkozhatunk speciális bilincsekkel is. A vákuumcsövek esetén szintén elsődleges a jó csővégi zárás: ha ez nincs meg, a vákuumvezérelt alkatrészek nem tudják jól ellátni a feladatukat, másrészt pedig falsot szív a motor.