Itt az angol autógyártó utolsó benzines sportkocsija

A 360-400 lóerő közötti a teljesítmény a 0-100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 4,5 másodpercig tart.

null

Jenson Button is meglepődött a Lotus Emira világpremierjén, amikor 30 kört autózhatott a hetheli versenypályán, nem csak a lassú, de a gyors kanyarokban is remek tapadást tapasztalt, és ez nem megszokott dolog egy olyan sportkocsitól, aminek az ára 60 ezer font alatt (24,8 millió Ft) indul.

Itt debütált a Sports Car Architecture nevű alumínium térváz, aminél a legnagyobb újdonságot az jelenti, hogy robotizálni lehet az előállítását, így nagyobb darabszámokban lehet majd előállítani azt a modernizált brit gyárban. Most a kupét ismerhettük meg, aminek a hossza 4412 mm, szélessége 1895 mm, magassága 1225 mm és 2575 mm a tengelytávolság, tehát nagyjából akkora, mint a 2+2 személyes Evora volt, de annál másfél mázsával nehezebb lett, a legkönnyebb Emira 1405 kg-ot nyom a mérlegen.

A Geely tulajdonában lévő Lotus autógyár a szintén a Geely résztulajdonában lévő Mercedes-Benztől szerzi be az alapmotort, egészen pontosan az AMG-féle 2,0 literes turbómotort, amit nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval ad. Emellett megtartják a kompresszoros, 3,5 literes Toyota V6-ost is, amelyet kézi kapcsolású vagy hagyományos automata váltóval adnak. Pontos adatok helyett annyit mondanak, hogy 360-400 lóerő közötti a teljesítmény – a Toyota V6-os az erősebb –, a 0-100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 4,5 másodpercig tart és akár 290 km/óra is lehet a csúcssebesség.

Lotus Emira
Fotó: YOUTUBE (KÉPERNYŐKÉP)

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.