Könnyen felismerhető lesz majd a svédek villanyautója

Az évtized végére akarja befejezni az akkumulátoros-elektromos átállást a Volvo.

null

Könnyen felismerhetőek lesznek majd az akkumulátoros-elektromos alapra felépített Volvo személyautók, hiszen azoknál megváltoznak az arányok. A svédek első villanyautója (XC40 Recharge) még belső égésű motorral szerelt autóból készült, de a jövőre érkező második generációs autóknál már dedikált alapot használnak, aminél kevesebb teret kap a hajtás, többet az utasok.

Van még némi motorháznak nevezhető lépcső a kocsi elején – talán a Geely hatótáv-növelős megoldása miatt? –, az utas- és csomagtér azonos külső méretek mellett tágasabb lesz az eddiginél, és teljesen sík lesz a padlója, ami alatt az akkumulátor rejtőzik. A légellenállás javítása érdekében eltűnt a klasszikus értelemben vett hűtőrács, a fényszórókban látható Thor kalapácsa motívum jelen esetben mozgó LED-es elemeket jelent, amelyek szétnyílva adnak helyet a tényleges fényszórónak (LED-sor).

A Recharge tanulmány a Volvo elektromos jövőjének előzetese
Fotó: Youtube

A magas építést azért tartották meg, mert a Volvo szabadidő-autók vásárlói nagyra értékelik a magas üléspozíciót. Kicsit áthelyezik az üléseket is, a két első között nagy méretű tárolót alakítanak ki. A műszerfal közepén 15 colos érintőképernyő található, amely mögött a cég által fejlesztett közvetkező generációs szórakoztatóelektronikai rendszer működik. A vezetőtámogató rendszer javát szolgálja a tető elejére beépített lézeres letapogató. A Volvo Recharge tanulmány a jövőre várható XC90-utódot előlegezi meg nekünk, ezzel kapcsolatban csak annyit tudunk biztosan, hogy új nevet kap, mivel a svédek búcsúznak a jelenlegi névadási rendszertől.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Egy villanyautó, amely sikerre van ítélve

A 60-as évek közepén a Mustang a nagyszériás technikát divatos külsőbe öltöztetve fergeteges siker lett. Most, 57 évvel később, épp eltérő a helyzet, a Mustang a globális sportkocsipiac éllovasaként nagyszériás terméknek számít, és ennek megjelenését felhasználva akarja a Ford nyerő helyzetbe hozni az akkumulátoros-elektromos hajtást. Ez a cég első, dedikált villanyautója, amely sikerre van ítélve – a Ford az egyedüli a nagy észak-amerikai autógyártók közül, aki állami segítség nélkül vészelte át a gazdasági válságokat, nem engedhet meg magának veszteséges projektet, így a Mustang Mach-E-vel is kezdettől fogva pénzt akarnak keresni. Eredetileg nem Mustangnak szánták a nagy hatótávolságú villanyautót, de aztán a Jim Hackett által 2017-ben létrehozott Team Edison fejlesztőcsapatnál úgy döntöttek, hogy a fürge autóra illik a legendás név, és az ötajtós szabadidő-autó megjelenését is egészen jól sikerült a sportkocsihoz igazítani.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.