Magabiztos könnyedség, kompakt mérettel párosítva

Sportosabb megjelenéssel, gazdagabb tartalommal és magasabb vételárral érkezik az új típus.

null

Kompakt S-osztály. Nem én kezdtem, hanem erről szólt a prezentáció a Mercedes-Benz C-osztály hazai bemutatóján. Kezdjük azzal, hogy ugyanazt a moduláris alapot és elektromos rendszert használja a két autó, még ha az egyes alrendszerek terén azért vannak érezhető eltérések. A megjelenésnél is, hiszen a lépcsős hátú és kombi karosszériával választható (a nyújtott kivitel csak Kínában kapható) C-osztálynál a sportosságot helyezték az első helyre. A gyalogosvédelmi előírások miatt alacsonyabb lett az orr a korábbinál, hosszanti domborítások kerültek a motorháztetőre, meredeken emelkednek a karaktervonalak – a küszöb a hátsó kerék közepére céloz –, 2,5 centivel megnyújtották a tengelytávolságot és a hátsó túlnyúlás is nagyobb lett.

Mercedes-Benz C-osztály
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Magyarországon alapfelszerelésként kapja az egyébként Németországban feláras, 10,9 colos képátlójú központi érintőképernyőt az autó, ezt 6°-kal a vezető felé fordítják. Ezzel és a 27 nyelven értő (a magyar nincs köztük) hangvezérléssel lehet kezelni az MBUX 2.0 digitális segédet, amelynél olyan finomságokon javítottak, mint hogy a navigáció a korábbinál nagyobb körben figyeli az élő forgalmi helyzetet, és annak megfelelően ajánl célba vezetést.

Újdonság még a digitális védelmi rendszer, amelynek megvásárlásakor például alkalmazásból letiltható a jeladó, így nem lehet jelerősítővel elkötni az autót,

de ugyanez a segéd a parkolás közbeni koccanásról is küld értesítést a körkamera felvételével együtt.

Kompakt S-osztály
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Jelentős drágulást látni az árlistát elnézve, de ennek megvannak az okai: a vásárlók nem kértek az alapmodellből. Nincs már 160-as jelzésű benzines alapmotor, búcsúzott a kézi kapcsolású váltó, alapfelszerelés lett a 48V-os lágyhibrid rendszer – mindezek egyenként is több százezres tételek, amelyek most hirtelen összeadódtak. Hasonló okokból, azaz érdeklődés hiánya miatt törölték a légrugózást, amely az elődnél még választható volt, a négyhengeresnél nagyobb motorok a flottafogyasztási előírások miatt búcsúznak, még az AMG modellek is 2,0 literes turbómotort kapnak hálózatról tölthető hibrid hajtással kiegészítve…

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.