Négy év alatt 30 milliárd euró az elektrifikációra

A Stellantis szerint kilenc év múlva Európában 70% feletti lesz az alacsony emissziójú autók eladási aránya.

null

A következő négy évben nagy hangsúlyt fektet az elektrifikációra, ugyanis ekkor állítja fel az elektromos átállásának alapját a Stellantis, ezért 2025-ig bezáróan 30 milliárd eurót költ fejlesztésre és gyárépítésekre. Négy alapot készítenek (három önhordó és egy alváz) elektromos járművek számára, amelyeket háromféle elektromos hajtással és egységesített akkumulátorokkal kombinálnak – olvasható az autómotor.hu cikkében.

Az ügyféligényeknek megfelelően akár 500-800 km-es hatótávolságot tudnak majd az autók, és percenként 32 km-nyi energiafelvételt céloznak meg megfelelő teljesítményű töltőoszlopon. Meg akarják tartani a jelenlegi erős pozíciókat a könnyű haszonjárművek területén, három éven belül az összes modellsorozatból kínálnak majd elektromos változatot, Európában még az idén piacra dobják a hidrogén tüzelőanyagcellás haszonjárművet. A Stellantis úgy számol, 2020-2024 között 40%-kal csökken az akkumulátorok ára, majd 2030-ig még további 20%-kal, a szilárdtest-elektródás technológia megjelenését a nagyszériában 2026-ra teszik.

A Stellantis mind a 14 márkája dedikált típusokat kap majd az STLA Small, STLA Medium, STLA Large és STLA Frame alapon, a Dodge például egy villanymotoros izomautót dob piacra 2024-ben, a RAM első elektromos pickupja is ekkor érkezik. A Chrysler családi crossovert kap, a Lancia különféle méretű luxusautókkal születik újjá.

Európában az Opel/Vauxhall 2028-ra csak a alacsony emissziójú járműveket kínál majd, a márkát újra bevezetik a kínai piacon. A Manta nevet egy akkumulátoros-elektromos szabadidő-autónál hozzák vissza.

„2028-tól az Opel kizárólag elektromos autókat fog kínálni legfontosabb piacán, Európában” – mondta Michael Lohscheller, a cég vezérigazgatója a Stellantis digitálisan közvetített rendezvényén, az EV Day 2021-en, amely a cégcsoport elektromos autókkal kapcsolatos stratégiájáról szólt. „A döntés világosan mutatja az Opel elkötelezettségét az elektromobilitással kapcsolatban. A jövő autóipara elektromos – és az Opel ennek fontos része. Újra definiáljuk az Opelt, egy fiatal, zöld és globális márkaként. Egy nettó nulla CO2 kibocsájtású jövő felé haladunk, a CO2 az új pénznem az iparágban.”

Az elektrifikációra szánt fejlesztésekről szóló eredeti cikk elérhető az Autó-Motor oldalán.

Korábbi cikkünkben a Rally1 korszakváltásáról írtunk: A hibrid-korszakban, azaz 2022-től a Ford Puma Rally1 versenyautóval áll majd rajthoz a Ford. Így változik a Rally1 a hibrid-korszakban.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.