Teljesen megújulva tér vissza az önvezető haszonjármű

A 2021-es testvérmodelljeinél fejlettebb fedélzeti elektronikát és vezetőtámogató rendszereket kap az új járgány.

null

Noha elméletileg közös típusról van szó, a Stellantis nagy méretű európai haszonjárművének az aktuális frissítése csak a Fiat Ducato-t érinti, a Citroën Jumper/Opel Movano/Peugeot Boxer kisebb érintőképernyővel jönnek. A 2021-es modellben már teljesen digitális a műszeregység, a központi érintőképernyő akár 10 colos képátlójú is lehet (5 és 7 colos kijelző is van). Teljesen új elektromos rendszert kapott a haszonjármű, amelynek köszönhetően bővült az elérhető vezetőtámogató rendszerek sora, első európai haszonjárműként képes akár 2-es szintű önvezetésre is a Ducato, azaz a vezető beavatkozása nélkül (nem lankadhat az emberi sofőr figyelme) tart követési távolságot és sávot.

Újdonság a digitális belső visszapillantó, amely a jármű mögötti képet mutatja még azokban a konfigurációkban is, ahol a válaszfal vagy épp a rakomány miatt ez egyébként nem lehetséges. A menetstabilizáló rendszer keresztszél-támogatás funkciót kapott, és van már vontatmány-stabilizálás is. A futárok nagyra értékelik majd a kulcs nélküli ajtónyitást (fülke- és raktér-ajtó egymástól függetlenül működtethető) és motorindítást, az automatikus szintszabályozású hátsó légrugózásnál gombnyomásra le lehet engedni a hátsó tengelyt a rakodás megkönnyítésére. Az elektromos rögzítőfék helyet szabadít fel az utastérben, ezenkívül fűtőszálas szélvédő, USB-A és USB-C illetve 230V-os elektromos csatlakozás segíti a munkavégzésben az embereket.

A 2021-es Fiat Ducato
Fotó: YOUTUBE (KÉPERNYŐKÉP)

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.