Virtuális farmok, avagy A jövő a 2.0-s gazdáké?
A CrowdFarming Juliette Simonin spanyol sales szakember agyszüleménye, aki 2017-ben gyümölcsvásárlás közben megkérdezte az eladótól, hogy mennyire frissek a kitett mangók és avokádók. Miközben az eladó külön-külön műanyag zsákba rakta a gyümölcsöket, feszengve, de kötelességtudóan azt mondta, hogy aznap reggel érkeztek. Juliette-et nem hagyta nyugodni a dolog, és elkezdett utánanézni, valójában hol és hogyan termelik kedvenc vacsora-alapanyagait. Azt találta, hogy nagyüzemi termelésben aznap, amikor leszedik a gyümölcsöket, először vegyszerekkel és tartósítószerekkel kezelik, majd megmossák, és bő két hétre hűtőházba teszik. Innen kamion szállítja az eladás helyére, ahol a vevők körülbelül három hét után vásárolhatják meg azokat. Juliette növekvő környezettudatosságát és értékesítési tapasztalatát kapcsolta aztán össze a CrowdFarming oldallal, ahol lehetőséget ad a farmereknek, hogy közvetítő nélkül árulják portékáikat, így azok két, maximum három nap alatt a vevőnél vannak, és a legtöbb zöldség-gyümölcs további három-négy hétig is fogyasztható megfelelő tárolás esetén. Vásárolhatók kilós dobozok, vagy örökbe fogadhatók gyümölcsfák is, amely nyomán automatikusan érkezik a szüret idején a friss gyümölcs. A projekt olyan sikeres lett, hogy négy év múltán az egész Európai Unióban találhatók már gazdák és vásárlók is. Magyarországra leginkább a déligyümölcsöket termesztő spanyol és olasz gazdák szállítanak, de vehetünk francia sajtot vagy toszkán extraszűz olívaolajat is.
A teljes cikk ITT olvasható tovább.