A Ferrari főnöke üzent Hamiltonnak, aki kirúgná saját magát – ez áll a háttérben

A 40. Forma–1-es Magyar Nagydíj időmérője után egy olyan pilóta nyilatkozatától hangos a sajtó, aki a 12. helyen végzett. Lewis Hamilton belengette, hogy a Ferrari talán jobban tenné, ha kirúgná őt. Erre Frédéric Vasseur csapatfőnök is reagált, szerinte a rosszabb gumikezelés áll a korai kiesés hátterében.

2025. 08. 03. 7:49
Lewis Hamilton (balra) és a Ferrarit irányító Frédéric Vasseur (Fotó: AFP/Marco Bertorello)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lewis Hamilton sorozatban a második versenyhétvégén nem jutott be a legjobb tíz pilóta közé a kvalifikáción. A Ferrari brit versenyzője a Forma–1-es Magyar Nagydíj időmérőjén a 12. helyen zárt, amire leginkább az vet rossz fényt, hogy csapattársa, Charles Leclerc a körülmények megváltozásának is köszönhetően megszerezte a pole-t. Az olasz istállót irányító Frédéric Vasseur a monacói pilóta rajtelsősége miatt boldog lehetett, ám Hamilton nyilatkozata miatt mégsem főleg erről kérdezték, hiszen a hétszeres világbajnok az időmérő után a Sky Sportsnak önkritikusan értékelt: – Haszontalan vagyok, teljesen haszontalan. Nem a csapat hibája, az autó ott van a pole-pozícióban. Valószínűleg pilótát kell cserélniük.

A Ferrari brit versenyzője, Lewis Hamilton csalódott volt a Forma–1-es Magyar Nagydíj időmérője után
A Ferrari brit versenyzője, Lewis Hamilton csalódott volt a Forma–1-es Magyar Nagydíj időmérője után (Fotó: Csudai Sándor)

A Ferrari főnöke szerint a gumikezelésen múlhatott Lewis Hamilton továbbjutása

– Tudtuk, hogy a kivezető kör kulcsfontosságú, mert aki túlságosan igénybe veszi a gumikat az 1-es kanyarban, az bajba kerülhet vagy csúszkálhat a kör végén. 

A Q2-ben Hamilton néhány századdal maradt csak le a továbbjutásról, így természetes, hogy frusztrált, hiszen csupán egy hajszálon múlott a Q3-ba jutása.

Kár érte, de tanulnunk kell ebből a helyzetből. Az eredmény elfogadható, de nem dőlhetünk hátra – mondta a francia csapatfőnök, aki a mogyoródi versenyhétvége előtt új szerződést írt alá.

A problémát tehát az abroncsoknak is tulajdonító Frédéric Vasseur hozzátette, hogy a versenyszimulációkon a McLarenéhez hasonló tempót mutatott a Ferrari, így megfelelő gumikezeléssel és egy hatékony stratégiával bármi előfordulhat a versenyen.

Hamilton a hatodik sorból rajtolhat a Hungaroringen, ahol már nyolcszor győzött
Hamilton a hatodik sorból rajtolhat a Hungaroringen, ahol már nyolcszor győzött (Fotó: Csudai Sándor)

A Forma–1-es Magyar Nagydíj versenyhétvégéje a 70 körös, előzetesen esősnek jósolt futammal vasárnap 15 órától fejeződik be.

A Magyar Nagydíj tervezett rajtsorrendje

1. sor:

Charles Leclerc (monacói, Ferrari)

Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)

2. sor:

Lando Norris (brit, McLaren)

George Russell (brit, Mercedes)

3. sor:

Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin)

Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)

4. sor:

Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber)

Max Verstappen (holland, Red Bull)

5. sor:

Liam Lawson (új-zélandi, Racing Bulls)

Isack Hadjar (francia, Racing Bulls)

6. sor:

Oliver Bearman (brit, Haas)

Lewis Hamilton (brit, Ferrari)

7. sor:

Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams)

Franco Colapinto (argentin, Alpine)

8. sor:

Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes)

Cunoda Juki (japán, Red Bull)

9. sor:

Pierre Gasly (francia, Alpine)

Esteban Ocon (francia, Haas)

10. sor:

Nico Hülkenberg (német, Sauber)

Alexander Albon (thaiföldi, Williams)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.