időjárás 14°C Amália 2022. október 7.
logo

Őszi diéta: 10+1 trükk, ami segít kitartani

Forrás: Diéta és Fitnesz
2022.09.19. 09:40 2022.09.19. 18:22
Őszi diéta: 10+1 trükk, ami segít kitartani

A tippek segítenek a kitartásban, abban, hogy ne adjuk fel, hogy lefoglaljuk a kisördögöt, aki kísértésbe vinne. Mindemellett minden lelkesítő ötletet érdemes kipróbálni, hátha éppen az lesz a nyerő – olvasható az Diéta és Fitnesz cikkében.

Elfogadni, ami van

A sikeres változás kulcsa, hogy szembenézünk azzal, ami van, azaz ráállunk a mérlegre, belenézünk a tükörbe. Meglátjuk, hogy ezek vagyunk, ezt dobta a gép. Ha képesek vagyunk elfogadással és szeretettel viszonyulni a testünkhöz, akkor a változtatás is kevésbé görcsös és idegtépő. Gyűlöletből nehéz építkezni, a mi esetünkben lebontani a véderőművet, amit magunk köré építettünk. Az öröm és az elégedettség sarkall a jobb eredményekre, a negatív beállítódás csak egyre inkább lehangolja az embert. Ez legyen a mantránk: elfogadom, hogy most ilyen vagyok. De van erőm és lelkesedésem, hogy megmutassam magamnak, jobban is nézhetek ki.

 

Fogalmazzunk okosan!

Ha ettől a feladattól összeszorul a gyomra, akkor másként kell fogalmaznia. 

A szavaknak nagy súlyuk van érzelmi állapotunkat illetően. Ha stresszt okoznak, akkor keressünk olyat, amely semleges vagy pozitív a számunkra. 

Mondhatjuk azt is, hogy ledobok egy kilót, de azt hússzor. Mindjárt jobb kedve lesz az embernek, igaz?

 

Van kérdése?

Legyen! Amikor éppen alábbhagy a lelkesedése, akkor üljön le és tegye fel magának a következő kérdéseket. Ha abbahagyom a diétát, hogyan fogok kinézni a bikiniszezonra? Valóban ezt akarom? Ha abbahagyom a diétát, mi lesz az egészségemmel? Milyen példát mutatok a gyerekeimnek? 

 

Ilyen volt fotó 

Fotózza le magát, nyomtassa ki vagy tartsa a telefonjában azt a képet, amin rémesen kövérnek látja magát! Amikor lejtőre kerül a fogyókúrázásban, vegye elő a képet, erőt fog adni.

 

Reggeli mozgás a nyerő

Kutatók megállapították, hogy ha reggel sportolunk, akkor 45 perc közepes vagy intenzív mozgás csökkenti a motivációt az evésre. Ha már megizzasztottuk magunkat, igazán kár tönkretenni a munkánkat. A séta tökéletes ha berzenkedik mindenféle edzőtermi mozgástól, lássuk be, ilyen is van, nem mindenki szereti a közösségi sportolást. Napi fél-egy óra séta tökéletesen fitten tartja, megőrzi a lába izomerejét. A tempón meg mindig lehet gyorsítani, már ha megállt a fogyás.

 

A bőséges reggeli is nyerő

A Tel-avivi Egyetem Orvosi Központjának vizsgálata megállapította, hogy azok a fogyókúrázók, akik gazdag, bőséges reggelit ettek, amely még egy kis édességet is tartalmazott, többet fogytak a nyolc hónapos vizsgálat alatt, mint azok, akik szerényebb reggelit fogyasztottak.

 

Ökölbe szorul a keze?

Az bizony segíthet! Egy 2011-ben készült tanulmány úgy találta, hogy az emberek akkor jobban tudták uralni az őket ért impulzusokat, amikor ökölbe szorították a kezüket legalább 30 másodpercig.

 

A kritikus tíz perc

Az evés iránti sóvárgás, vágyakozás rendszerint tíz perc alatt elmúlik. 

Ezt a kritikus tíz percet kell áthidalni egy beszélgetéssel, egy sétával, meditációval vagy körömlakkozással.

 

A fehérjeturmix segít

A Diéta és Fitnesz online magazin szerint magas fehérjetartalmú turmixok hatékony segítséget jelentenek a fogyókúrában. Vízzel összekeverve, ha elég sűrűre hagyjuk, akkor kellemes, pudingszerű desszert lehet belőle. Erre esküszik Bobby Brown is, a kozmetikai márka alapítója.

 

Kistányér az adag

Soha ne egyen tálból, dobozból, tepsiből, sőt az asztalra is csak a kistányérnyi adagot tegye. Ezzel eleve nem ad lehetőséget magának a túlevésre. A maradékot azonnal tegye vagy csomagolja el, lehetőség szerint kis adagokban.

 

Mindig legyen jutalom!

Minden öt leadott kiló után tűzzön ki egy szívének kedves jutalmat, tíz kilónál már nagyobbat is lehet. A végső cél elérését pedig mindenképpen meg kell ünnepelni. Persze nem evéssel, jó, nem is feltétlenül hegymászással, de egy egy számmal kisebb ruhával mindenképpen!

 

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.