Lassan egy hete, hogy kirobbant Buda-Cash Brókerház botránya, amelyet a 100 milliárd forintos hiány miatt már kikiáltottak a műfaj legnagyobbjának Magyarországon. Az óriás hiány története két fő szálon fut. Az egyik a mintegy 12-15 ezer befektetőé, ez a szerényebb, úgy 30 milliárdra becsülik, ami magánál a brókerháznál keletkezett. A másik, a nagyobb – úgy 70 milliárd – a befektetéssel legkevésbé sem foglalkozó, a 100 ezret is meghaladó számú bankbetétesé.
A betétesek nem sokat tehetnek egy ilyen helyzet megelőzéséért, hiába bújják a bankfelügyelet jelentéseit, akkor sem érezhetik meg előre, hogy ott kellene hagyniuk egy pénzintézetet, amelyben már sok éve tartják a pénzüket. A befektetők kérdése egészen más. Ők komoly üzleti kapcsolatban állnak egy brókerházzal, és mint ilyet, érdemes alaposan átgondolni. Sőt minden egyes eladási és vételi döntést is mérlegelniük kell. Elvben. A gyakorlat mégis az mutatja, hogy brókerházak rendszeresen dőlnek meg – Magyarországon is és világszerte –, ügyfeleik mégis zsákszámra hordják hozzájuk a pénzt.
Hogy miért? Az embert mozgató egyik ősi ösztön kényszeríti őket erre: a mohóság.
A brókereket, munkájukat és az ügyfeleket is jól ismerő befektetési szakértőnk részletesen mesélt erről, de érthető, hogy csak névtelenül vállalta az MNO tájékoztatását:
– Buda-Cash: sikkasztás gyanúja miatt indult nyomozás
– Most kezdődik az igazi botrány
– Pintér Zoltán, a Buda-Cash alapítója
– Így juthatnak hozzá nyugdíjukhoz a DRB ügyfelei
– Kettős könyvelést vezetett a Buda-Cash?
– Bukhatja a pénzét a siklósi önkormányzat
– Siklósi jajkiáltás: százezer forintja sem maradt az önkormányzatnak
– Saját csapdájukban a Buda-Cash ügyfelei
– Két út áll egy bróker előtt. Az egyik, hogy hosszú távon építkezik. Ügyfeleket gyűjt, bizalmas kapcsolatot épít ki velük, méghozzá azzal, hogy nem veri át őket, és nem ígér nekik csillagászati hozamokat. Ez sok munkával jár, éppen ezért kevesen is választják. Sok cég sem támogatja ezt az utat. A másik választás, hogy a kezdő bróker kap egy ügyféllistát, és azt be kell „darálni”. Ez azt jelenti, hogy a lehető legtöbb jutalékot kell megszereznie tőlük, mert akár elad, akár vesz, akár nyer, akár veszít az ügyfél, a brókerház mindig keres.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!