Annak ellenére épülnek a repülőterek, hogy veszteségesek

Kína 180 polgári repülőteréből 135 zárt veszteséggel 2011-ben; a következő öt évben ugyanakkor 60 új repteret építenek az országban – jelentette a kínai média szerdán, a polgári légügyi hivatal (CAAC) tájékoztatására hivatkozva.

NT
2012. 01. 11. 19:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavalyi veszteség elérte az 1,68 milliárd jüant, ami csaknem 266 millió dollárnak felel meg. Az érintett repterek többsége úgynevezett második vonalbeli, ahol a forgalom nem termeli meg a fenntartási költségeket, nem elegendő a nyereséges üzemeltetéshez. Az okok közé sorolják, hogy ezek beüzemelése a kezdeti szakaszban rendkívül költséges, ami miatt a tarifájuk is magas. Veszteségeiket a kormányzatok állják.

A negatív eredmények ellenére a helyi kormányzatok körében továbbra is nyilvánvaló repülőtér-építési szándék mutatkozik, bízván az infrastruktúra jelentette gazdasági előnyben, az utasforgalomban.

Szakemberek szerint a polgári légi ipar az országban nagy aránytalanságokat mutat, ami jelentős részben annak a következménye, hogy a nagy légitársaságok elsősorban a nagy városokra összpontosítva fejlesztenek, így például Pekingre, Sanghajra és Kuangcsoura, a második vonalat magára hagyják.

Az idén kezdődött 12. ötéves tervben Kína 60 új polgári repülőtér építését szabta meg, amivel 2015 végére 240-re nő az ország légikikötőinek száma. Akkorra a mostani 290 millió helyett évente körülbelül 450-500 millió repülőútra számítanak Kínában. Ekkor a több mint 2800 menetrend szerinti polgári légi járattal Kína a világ második legnagyobb légi piaca lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.