Fellegi Tamás távozását követően száznyolcvan fokos fordulat következett be a fejlesztési tárca álláspontjában a vasúti teherfuvarozásban lévő állami szerepvállalásról – tudta meg a Magyar Nemzet. Mint ismert, a nyilvánosság mellőzésével tárgyalások folytak az osztrák és a magyar kormány között a Rail Cargo Hungaria (RCH), vagyis az osztrák állami vasútnak eladott egykori MÁV Cargo visszavásárlásáról. A tárgyalások tényét egyik fél sem erősítette meg.
Az RCH részleges visszavásárlását akadályozta, hogy hiányzott az a több tíz milliárd forint, amelyért megvásárolhattuk volna. Felvetődött, hogy a magyar fél a MÁV Trakció mozdonyait apportálná a közös cégbe, ehhez azonban az államnak át kellett volna vállalnia a nemzeti vasúttársaság 300 milliárdos adósságát. Időközben kedvezőtlen változások zajlottak le osztrák oldalon is.
Az ÖBB vezetése a jelentős veszteségek miatt a bírálatok kereszttüzébe került, és már nincs olyan helyzetben, hogy elfogadja a magyar ajánlatot. Az egykori MÁV Cargo részleges visszavásárlása így lekerült a napirendről. Ezt mutatja a fejlesztési minisztérium államtitkárának, Hegmanné Nemes Sárának a nyilatkozata, aki a Világgazdaságnak azt mondta, hogy „a Rail Cargót újraállamosítani nem lehet. Az viszont már ott szerepelhet a lehetőségek közt, hogy más formában újraindítsuk az áruszállítást.” A lap forrásai szerint az utóbbi mondat a GYSEV Cargo helyzetbe hozására vonatkozhat.

Borzasztó baleset: frontálisan ütközött egy kombájn és egy személyautó